مقالات

آمپر باتری چیست؟

اینکه آمپر باتری چیست دقیقا چه چیزی را نشان می‌دهد سوالی ساده اما بسیار مهم است، چرا که به ما در انتخاب باتری مناسب خودرو خود کمک می‌کند.

تمام تجهیزات خودرو متکی به باتری خودرو هستند، به این معنا که باید تجهیزات خودرو براساس قدرت باتری شما انتخاب شوند. اما چه چیزی قدرت باتری خودرو را نشان می‌دهد؟ قدرت باتری خودرو براساس درجه آمپر ساعت آن نشان داده میشود. آمپر چیزهای زیادی در مورد باتری شما می گوید و به شما کمک میکند تا تصمیمات درستی درباره تجهیزات خودرو خود بگیرید.


اگر تجهیزات ماشین خود را بر اساس آمپر باتری انتخاب نکنید می‌تواند باعث به مشکل خوردن خود باتری و هم تجهیزات ماشین شود. برای مثال یکی از اتفاقات رایج سوختن تجهیزات به دلیل بالا بودن آمپر باتری نسبت به ظرفیت تجهیزات است.

درجه آمپر باتری علاوه بر نشان دادن قدرت باطری، طول عمر باتری را هم مشخص میکند. این رتبه بندی همچنین ساعاتی را که یک باتری بدون شارژ مجدد دوام می آورد را نشان می دهد.

اگر آمپر باتری انتخاب شده برای ماشین خود  پایین تر از ظرفیت و نیاز خودرو باشد، مشاهده خواهید کرد که زمان استارت زدن برای روشن شدن ماشین طولانی تر می‌شود.

آمپر باتری چیست و چگونه انتخاب می‌شود؟

همانطور که بالاتر گفتیم آمپر باتری به طور ساده قدرت و ظرفیت باتری را نشان می‌دهد.

معمولا آمپر باتری های خودرو های سبک بین 40 تا 74 است و این عدد برای ماشین های سنگین بین 100 تا 200 آمپر است. AMH روی باتری میزان آمپر خروجی باتری را در یک ساعت نشان می‌دهد.

آمپرهای میل لنگ (CA) چیست؟

آمپرهای میل لنگ به مقدار جریان الکتریکی اشاره دارد که باتری می‌تواند حداقل در 30 ثانیه در شرایط آب و هوایی معمولی 0 درجه سانتیگراد ارائه دهد.

بطور کلی آمپرهای میل لنگ به شما میزان نیرویی که باتری می‌تواند در زمان استارت ارائه دهد را نشان می‌دهد.

آمپرهای میل لنگ سرد چیست؟

آمپرهای میل لنگ سرد که عموما به آن CCA می‌گویند امتیازی است که توانایی باتری را برای راه اندازی موتور به ویژه در دماهای سرد مشخص می‌کند.

هرچه CCA بالاتر باشد، قدرت راه اندازی باتری بیشتر است.

رتبه بندی CCA در زمستان بسیار مهم است. از آنجایی که قانون طبیعت در نوسان است، روشن کردن ماشین در دماهای گرم به جای سرد آسان تر است که کاملا واضح است که چرا خرابی ها در زمستان بسیار بیشتر از تابستان است.
درباره نگهداری باتری در زمستان در مقاله 4 نکته نگهداری باتری خودرو در سرما بیشتر بخوانید.

یک امتیاز CCA ایده آل برای خودروها بسته به اندازه و ظرفیت خودرو بین 150 CCA تا 500 CCA متغیر است. همچنین CCA تخمین دقیقی از عمر باتری ارائه می‌دهد و تعیین می‌کند که باتری در دماهای پایین تر چقدر خوب عمل می‌کند.

تفاوت آمپر های میل لنگ سرد با آمپر های میل لنگ

تفاوت این دو در این است که آمپر های میل لنگ سرد در حدود -18 درجه سانتیگراد هم می‌تواند کار کند اما آمپر های میل لنگ فقط تا 0 درجه سانتیگراد می‌تواند کار کند.

اندازه گیری آمپر باتری ماشین

قبل از اینکه باتری ماشین خود را شارژ کنید لازم است که آمپر باتری را اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری آمپر باتری به یک تستر احتیاج دارید تا اطلاعات آمپر ماشین را به شما بدهد.

آمپر باتری برای خودروهای مختلف

حداکثر آمپر ساعت حداقل امپر ساعت نام خودرو
۶۶ آمپر ۵۰ آمپر باتری پراید
۶۰ آمپر ۵۰ آمپر باتری پژو 206
۷۴ امپر ۶۰ آمپر باتری پژو 405
۸۸ آمپر ۶۶ آمپر باتری سمند
۷۴ آمپر ۶۰ آمپر باتری پژو پارس
۷۴ آمپر ۶۶ آمپر باتری دنا
۶۰ آمپر ۵۰ آمپر باتری پژو 207
۶۲ آمپر ۵۰ آمپر باتری رانا
۷۴ آمپر ۶۶ امپر باتری تارا
۶۲ آمپر ۶۰ آمپر باتری شاهین
۶۰ آمپر ۶۰ آمپر باتری برلیانس
۷۴ آمپر ۶۰ آمپر باتری تندر نود

خب حال که با آمپر باتری و آمپر ساعت باتری مناسب خودرو خود شدید شما می‌تواندید این باتری ها را مجموعه ما با گارانتی طلایی و نصب و ارسال رایگان در مشهد خریداری کنید.
در صورتی که از خرابی باتری خود نیاز به باطری خودرو جدید مطمئن نیستید با کارشناسان ما برای تست باتری خود از طریق شماره 38381000 تماس بگیرید.

منبع:

1 thoughts on “آمپر باتری چیست؟

  1. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *