مقالات

بهترین باتری خودرو های سنگین کدامند؟

اگر برای راه اندازی کامیون خود هر روز صبح مشکل دارید، ممکن است به خاطر خرابی باتری باشد. باتری خودرو های سنگین معمولا بین سه تا پنج سال دوام می آورند، اگرچه اگر به درستی نگهداری نشوند، می توانند حتی زودتر از بین بروند. اگر در یافتن گزینه جایگزین مناسب مشکل دارید، در ادامه این مقاله با بهتری باتری خودرو های سنگین آشنا می‌شوید.

باتری خودرو های سنگین چه ولتاژ و آمپری باید داشته باشند؟

باتری های استارتر وظیفه چرخاندن موتور شما را بر عهده دارند. آنها این کار را با تامین مقدار زیادی جریان برای مدت زمان کوتاه انجام می‌دهند. هنگام خرید، باید مطمئن شوید که باتری جدید با ولتاژ مورد نیاز وسیله نقلیه شما مطابقت داشته باشد.

همانطور که می‌دانید ولتاژ باتری خودروهای سواری 12 است. اما موتورهای دیزلی برای راه اندازی موتورهای خود به قدرت بیشتری نیاز دارند. بنابراین کامیون ها و خودرو های سنگین به یک باتری 24 ولتی نیاز دارند.

آمپر مورد نیاز برای خودروهای سنگین بسته به نوع خودرو متغیر است. اما بطور کلی از آمپر های 88 تا 200 برای خودروهای سنگین استفاده می‌شود.

انواع مختلف باطری خودرو سنگین چیست؟

شیمی باتری نقش مهمی در عملکرد خوب آن در وسیله نقلیه شما دارد. 3 ترکیب شیمیایی مختلف باتری خودروهای سنگین وجود دارند، اسید سرب سیلد، باتری های غیر سیلد و AGM (مخفف Absorbed Glass Mat). باتری های غیر سیلد یا اسیدی ارزان تر از این دو هستند، با این حال، آنها به اندازه باتری های سیلد دوام نمی آورند یا عملکرد خوبی ندارند.

در مقایسه با باتری های غیر سیلد باتری های اتمی به نگهداری کمتری نیاز دارند و عمر آنها طولانی تر است. اما در عوض هزینه بیشتری باید برای آنها بپردازید.

درنظر داشته باشید که عمر باتری به نوع نگهداری و مراقبت شما هم بستگی دارد. اگر نگهداری و مراقبت خوبی را برای باتری خود داشته باشید، باطری شما عمر بیشتری خواهد داشت.

ما در پیج اینستاگرام مجموعه جوادپور، آموزش‌های مختلفی برای مراقبت از باتری خودرو قرار میدهیم. میتوانید با عضویت در این پیج از این آموزش‌ها استفاده کنید و از باتری خود به خوبی مراقبت کنید.

باتری خودرو های سنگین چند CCA باید داشته باشد؟

رتبه بندی CCA یک باتری، براساس میزان جریانی که باتری می‌تواند تخلیه کند و به مدت 30 ثانیه در دمای 17- درجه سانتیگراد حفظ کند و همچنان ولتاژ باتری ترمینال 7.2 ولت را حفظ کند، اندازه گیری می‌شود.

اگر فکر میکنید این مطلب برای شما خیلی فنی است، نگران نباشید. اساساً، هرچه این عدد بالاتر باشد باتری شما، در هوای بسیار سرد راحت تر روشن می‌شود و عملکرد بهتری دارد.

دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه شما یک رتبه بندی CCA توصیه شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. باتری با درجه بندی 400 تا 500 CCA برای اکثر کامیون ها کافی است، با این حال، اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، ممکن است نیاز باشد تا باتری با تعداد CCA حتی بیشتر انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی چند نمونه از باتری های مناسب خودرو های سنگین میپردازیم.

کدام باتری برای خودروهای سنگین بهتر است؟

باتری های اوربیتال 80 تا 200 آمپر

برند اوربیتال از برندهای برتر، سپاهان باتری می‌باشد. سپاهان باتری یکی از تولیدکنندگان نسل جدید باتری ماشین در ایران است که حدودا 24 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند. باتری های اوربیتال کیفیتی مناسب و قدرت استارت زنی خوبی دارند. برای آشنایی بیشتر مقاله معرفی شرکت سپاهان باتری را بخوانید.

باتری های واریان 80 تا 200 آمپر

برند واریان، از زیر دسته های صبا باتری است. صبا باتری، یکی از تولید کنندگان باتری استارتر ایرانی است که بیش از 40 سال تجربه، در زمینه توسعه منابع انرژی فعالیت می‌کند. باتری های واریان از کیفیتی قابل قبول و قیمتی مناسب برخوردار هستند. برای آشنایی بیشتر مقاله معرفی شرکت صبا باتری را بخوانید.

باتری های اتم/پولو 80 تا 200 آمپر

اتم پولو نیز از برندهای ویستا باتری است. ویستا باتری یکی از تولیدکنندگان باتری داخلی ست، که از محصولات متنوع و با کیفیت خاص خودش برخوردار است. باتری های اتم پولو از تکنولوژی جدید و گارانتی 12 ماهه برای باتری های خودرو سواری و 6 ماهه برای خودرو های سنگین برخوردار هستند.
برای آشنایی بیشتر مقاله معرفی شرکت ویستا باتری را بخوانید.

از کجا باتری خودرو سنگین را خریداری کنیم؟

مجموعه باتری جوادپور، یکی از بزرگترین فروشندگان باتری خودرو های مختلف در مشهد است. میتوانید باتری خودرو سنگین خود را در مشهد با بهترین قیمت از مجموعه ما تهیه کنید. درنظر داشته باشید که ارسال و نصب باتری توسط مجموعه باتری جوادپور در مشهد بصورت کاملا رایگان انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *