مقالات

معرفی جامپ استارتر و 2 روش استفاده از آن

یکی از مشکلات بزرگی که معمولا رانندگان با آن مواجه می‌شوند خالی شدن باطری ماشین است و یکی از راه حل هایی که برای این موضوع وجود دارد استفاده از جامپ استارتر است.

جامپ استارتر چیست؟

جامپ استارترها با استفاده از باتری لیتیوم یونی با جریان بالا کار می‌کنند تا نیروی کافی برای راه‌اندازی موتور شما را فراهم کنند.

جامپ استاتر مانند پاور بانک برای موبایل محسوب می‌شود البته با این تفاوت که فقط می‌توانند مقداری از برق مورد نیاز باتری را تامین کنند.

شما بعد از استفاده از این وسیله نیاز است که باطری خودرو خود را شارژ کامل کنید. درواقع هدف وجود این وسیله برای مواقع ضروری است که شما در شرایط خاصی قرار گرفته باشید و نیاز به مقداری انرژی فقط برای استارت خودرو داشته باشید.

روش های استفاده از جامپ استارتر

استفاده از جامپ استارتر خارج از ماشین

  1. گیره‌های جامپر را به پایانه های باتری وصل کنید.
  2. کابل جامپر را به جامپ استارتر وصل کنید.
  3. بعد از روشن شدن چراغ سبز کابل جامپر، خودرو خود را روشن کنید.
  4. بعد از روشن شدن ماشین، کابل جامپر را به طور معکوس جدا کنید، ابتدا از جامپ استارت و سپس از باتری خودروی خود.

نکته: توجه داشته باشید که ممکن است بعد از چندین بار تلاش برای روشن کردن خودرو، جامپ استارتر شما کار خود را متوقف کند تا از داغ شدن بیش از حد باتری خودرو جلوگیری کند.

این ممکن است در صورتی اتفاق بیفتد که باتری وسیله نقلیه شما آنقدر خالی شده است که حتی نمی‌توانید آن را با این وسیله روشن کنید.

استفاده از جامپ استارتر از داخل ماشین

یکی از روش های دیگر استفاده از این وسیله، اتصال آن از داخل ماشین است. برخی از مدل‌های این وسیله دارای توانایی این را دارند که به سوکت فندکی داخل ماشین متصل می‌شوند.

این را درنظر داشته باشید که استفاده از این وسیله از داخل ماشین امکان دارد زمان بیشتری برای روشن کردن خودرو نیاز داشته باشد، اما در زمستان و شرایطی خاص که نمی‌توانید از خودرو پیاده شوید می‌تواند روش خیلی مناسب باشد.

  1. تمام لوازم‌های جانبی خودرو را خاموش کنید.
  2. سوئیچ استارت را روی حالت on قرار دهید.
  3. کابل جامپر 12 ولت را به سوکت وصل کنید.
  4. منتظر بمانید تا جامپ استارتر در حالت آماده قرار بگیرد. ممکن است تا 15 دقیقه طول بکشد.
  5. وسیله نقلیه را روشن کنید.
  6. کابل جامپر را از سوکت خارج کنید.

نکته: در صورت روشن نشدن خودروی شما با استفاده از این روش، بهتر است روش مستقیم را امتحان کنید.

توجه داشته باشید که بعد از روشن شدن خودرو لازم است حداقل 20 دقیقه وسیله نقلیه خود را برانید تا باتری خودرو بتواند شارژ شود.

آیا استفاده از جامپ استارتر امن است؟

در صورتی که طبق دستورالعمل‌ها مراحل را اجرا کنید استفاده ا این وسیله خطرناک نیست و میتواند خیلی به شما کمک کند و همچنین میتواند از روش باتری به باتری کردن خودرو هم برای شما امن‌تر باشد.

به این دلیل که امکان دارد شما ماشین را در حالت بدی پارک کرده باشید و امکان باتری به باتری کردن وجود نداشته باشید یا حتی اصول باتری به باتری کردن را بلد نباشید و باعث آسیب زدن به باتری شوید.

یکی از روش‌های دیگری که میتواند به شما در صورت خالی شدن باتری کمک کند، استفاده از باتری به باتری کردن است که البته در صورت اتصالات اشتباه میتواند به باتری آسیب شدیدی برساند. ما در سایت باتری جوادپور مقاله‌ای در زمینه آموزش باتری به باتری داریم که میتواند به شما کمک کند.

در صورت خالی شدن باتری خودرو یا حتی نیاز به تعویض باتری در مشهد، میتوانید با پشتیبانی جوادپور تماس بگیرید و از ما درخواست کمک کنید.

همچنین می‌توانید با عضویت در پیج اینستاگرام جوادپور اطلاعات خوبی را در زمینه مراقبت از خودرو کسب کنید و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

1 thoughts on “معرفی جامپ استارتر و 2 روش استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *