مقالات

قدرت استارت زنی کدام باتری خوب است؟

شما برای اینکه از موتور خودرو خود بیشترین توان را استفاده کنید، نیاز به یک باتری با قدرت استارت زنی خوب دارید. باتری ای که بتواند در هوا گرم و سرد به راحتی ماشین شما را روشن کند و موتور شما را به حرکت بیندازد در ادامه به بررسی بهترین باتری های ایرانی که شما می‌توانید برای خودرو خود نصب کنید می‌پردازیم.

خب قبل از بررسی این باطری‌ها نیاز است آشنایی بیشتری با ولتاژ مورد نیاز برای راه اندازی خودرو و اصطلاح قدر استارت زنی داشته باشیم.

قدرت استارت زنی باتری چیست؟

قدرت استارت زنی باتری وابسته به حداقل ولتاژ مورد نیاز موتور برای راه اندازی و CCA (جریان استارت سرد) است.

حداقل چند ولتاژ برای راه اندازی خودرو لازم است؟

خودروها معمولا موتورهایی دارند، که مقدار نرمال برای استارت بین 12.2 ولت تا 12.8 ولت است و پس از استارت نباید از 14.8 ولت بیشتر شود.

هنگامی که ولتاژ منبع تغذیه راه اندازی (باتری) کمتر از 11.8 ولت باشد، راه اندازی خودرو دشوار خواهد بود. حتی اگر همه وسایل برقی دیگر را خاموش کنید و چندین بار برای استارت زدن تلاش کنید؛ هنگامی که ولتاژ باتری کمتر از 10.8 ولت است، به طور کلی غیرممکن است که ماشین شما روشن شود.

بنابراین، حداقل ولتاژ برای راه اندازی خودرو باید 11.8 ولت باشد، اما اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید از 10.8 ولت برای راه اندازی خودرو خود استفاده کنید، اما ما این مورد را توصیه نمی‌کنیم.

قدرت استارت زنی باتری مناسب بودن تاثیرات و راه حل ها
قبل از استارت <10.8  ولت خیلی کم نمی‌توان وسیله نقلیه را روشن کرد، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد.
قبل از استارت 10.8 ولت تا 11.8 ولت کم استارت زدن دشوار است، تمام وسایل برقی دیگر را خاموش کنید و چندین بار امتحان کنید.
قبل از استارت 11.8 ولت تا 12.8 ولت مناسب
بعد از استارت 12.8 ولت تا 13.2ولت خیلی کم ممکن است باتری نتواند دوباره خود را شارژ کند.
بعد از استارت 13.2 ولت تا 14.8 ولت مناسب
بعد از استارت 14.8< ولت خیلی زیاد ممکن است به باتری آسیب برساند، حتما تثبیت کننده موتور را بررسی کنید.

CCA چیست؟

آمپرهای میل لنگ سرد (CCA)  است که این میزان برای توانایی کارکرد خوب میل لنگ بسیار مهم است. این میزان درواقع تعداد آمپرهایی است که یک باتری می‌تواند به مدت 30 ثانیه در دمای -18 درجه سانتی‌گراد پشتیبانی کند تا زمانی که ولتاژ باتری به سطوح غیرقابل استفاده کاهش یابد.

یک باتری با قدرت استارت زنی خوب، باید جریان استارت سرد مناسبی را برای روشن کردن موتور بی هیچ عیب و نقص در هوای سرد داشته باشد. باتری با حداقل 600 CCA (آمپر میل لنگ سرد) یک باتری با جریان استارت سرد عالی است.

اکثر باتری های استاندارد خودرو در محدوده 300 تا 500 CCA رتبه بندی می‌شوند. این میزان برای خودروهای معمولی در اکثر انواع آب و هوا، از جمله سرمای شدید، مناسب هستند.

خب حال به این بپردازیم که چرا بعضی از باتری ها نمی‌تواند حتی موتور را روشن کنند.

چرا ولتاژ باتری برای استارت کافی نیست؟

در واقع، ولتاژ ناکافی باتری برای استارت با برخی ویژگی های آن هماهنگی دارد، که شما اساسا می‌توانید آن را تشخیص دهید.

به عنوان مثال، اگر احساس می‌کنید که هنگام استارت زدن وسیله نقلیه، استارت پرش برق فوری ضعیف تر است، بنابراین چندین بار مشتعل می‌شود. یا اگر چند قطعه الکتریکی دیگر را روی وسیله نقلیه برانید، ناپایدار است و غیره از نشانه های نداشتن قدرت استارت زنی کافی است.

یا زمانی که خودروی ما مدت زیادی است که روشن نشده است، باتری استارتر داخل خود تخلیه می‌شود که این نیز باعث کاهش بیش از حد ولتاژ می‌شود.

وقتی ولتاژ باتری خیلی کم است چگونه آن را حل کنیم؟

1. از یک مولتی متر برای بررسی ولتاژ باتری استفاده کنید.

اگر معمولاً می‌خواهید ولتاژ ماشین خود را اندازه گیری کنید، فقط از یک مولتی متر برای اندازه گیری مستقیم آن استفاده کنید.

2. با یک تعمیرگاه خودرو یا تماس بگیرید.

بسیاری از شرکت ها خدمات راه اندازی و استارت خودرو را به صورت 24 ساعته ارائه می‌کنند و شما می توانید نتایج متعددی را در گوگل بیابید.

3. یک جامپ استارتر قابل حمل بخرید و آن را به عنوان یدکی در ماشین قرار دهید.

شما می‌توانید با خرید یک جامپ استارتر برای نگهداری در ماشین خود، هنگام مواجهه با این نوع اتفاقات اضطراری، خود را از انتظار کشیدن برای امداد جاده ای نجات دهید. اکثر جامپرهای باتری قابل حمل خودرو در بازار دارای عملکرد پاوربانک و چراغ LED هستند. آنها همچنین می‌توانند برق سایر دستگاه های الکترونیکی شما را تامین کنند.

درباره نحوه استفاده از این وسیله در مقاله معرفی جامپ استارتر و 2 روش استفاده از آن بیشتر بخوانید.

خب حال بهترین راه برای نجات از بروز این اتفاقات خرید یک باتری با قدرت استارت زنی بالا است. اما کدام باتری بین باتری های ایرانی بهترین است؟

بهترین باتری ایرانی با قدرت استارت زنی بالا

1. باتری های کارپیل

باتری های کارپیل از شرکت اشجع باتری، یکی از بهترین باتری های تولید ملی است. این باتری ها دارای قدرت استارت زنی بالا و جریان استارت سرد مناسب است. به گفته این شرکت باتری های کارپیل قابلیت تحمل دما -41 تا +64 درجه سانتی‌گراد را دارند.

شما می‌توانید باتری های 12 ولتی کارپیل را از 50 تا 74 آمپر را از امداد باتری جوادپور با کمترین قیمت و ارسال و نصب رایگان در مشهد خریداری کنید.

2. باتری اوربیتال

باتری های اوربیتال از شرکت سپاهان باتری می‌باشد. باتری های این شرکت به گارانتی بالا خود معروف می‌باشد که از قضا سرعت استارت زنی بالا و جریان استارت سرد قابل قبولی دارد. باتری های اوربیتال تحمل دمای زیر -40 درجه را دارند و نسبت به باتری های کارپیل از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

شما می‌توانید باتری های 12 ولتی اوربیتال را از 50 تا 200 آمپر را از امداد باتری جوادپور با کمترین قیمت و ارسال و نصب رایگان در مشهد خریداری کنید.

خب امیدواریم این مقاله به انتخاب شما در خرید باتری خودرو در مشهد کمک کرده باشد و شما بتوانید بهترین باتری را با بیشترین طول عمر در بازار پیدا کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *