مقالات

نصب باتری خودرو در 4 مرحله

گاهی اوقات که ما دور از دسترس یک تعمیرگاه خوب هستیم یا به صورت اضطراری نیاز داریم باتری خود را تعویض کنیم، این مواقع است که آرزو می‌کنیم کاش نحوه نصب باتری خودرو را بلد بودیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در چند مرحله ساده این کار را یاد بگیرید.


مراحل نصب باتری خودرو

1. برای نصب باتری ماشین خود آماده شوید>

برای نصب باطری جدید، ابتدا مطمئن شوید که هرگز روی یا نزدیک یک باتری بدون دقت به تمام اقدامات احتیاطی ایمنی کار نمی‌کنید و تمام ابزارهای مناسب برای انجام کار را در اختیار دارید:

آچارها: مهره های گیره کابل و اتصالات ترمینال جانبی باید با آچار اندازه مناسب شل و سفت شوند. اندازه‌های نادرست می‌تواند به نقاط تماس آسیب برساند و شل یا سفت شدن مهره‌ها و اتصالات پایانه را دشوار و گاهی غیر ممکن کند.
کشنده گیره کابل: از کشنده گیره کابل برای جدا کردن گیره کابل از ترمینال باتری پس از شل شدن گیره استفاده می‌شود که از آسیب ناشی از نیروهای جانبی یا پیچشی جلوگیری می‌کند.
پخش کننده گیره کابل: پخش کننده گیره کابل، گیره های کابل را پس از جدا شدن از ترمینال ها منبسط می‌کند و اجازه می‌دهد تا بدون فشار روی ترمینال ها در موقعیت مناسب خود قرار گیرند.
برس تمیز کردن ترمینال و گیره کابل مخروطی: این برس برای تمیز کردن پایانه های باتری مخروطی و سطوح گیره های کابل دایکاست سربی طراحی شده است. برس های سیمی هرگز نباید روی گیره های کابل فلزی مهر و موم شده استفاده شوند زیرا برس ها می‌توانند سطح مقاوم در برابر خوردگی را از بین ببرند.
خراش دهنده و برس سیمی: از آنها می‌توان برای از بین بردن کثیفی، خوردگی و زنگ از قسمت هایی از سینی باتری، نگهدارنده و پیچ های نگهدارنده استفاده کرد.

2. بهترین باتری خودرو را برای خود انتخاب کنید:

گام بعدی در نصب صحیح باتری، یافتن باتری مناسب برای وسیله نقلیه خود است. راهنمای مالک خود را برای توصیه های سازنده تجهیزات اصلی (OE) در موارد زیر بررسی کنید:

نوع تکنولوژی
اندازه گروه باتری
آمپرهای میل لنگ سرد (CCA)
ظرفیت رزرو (RC)
آمپر ساعت / ظرفیت C20

3. باتری قدیمی ماشین را خارج کنید:

قبل از جدا کردن باتری قدیمی، به محل ترمینال مثبت باتری توجه کنید و قطبیت را روی کابل مثبت علامت بزنید. این به شما کمک می‌کند تا از نصب باتری جدید در موقعیت معکوس جلوگیری کنید.
قبل از شروع بهتر است مقاله نحوه ایمن جدا کردن باتری را برای ایمنی بیشتر بخوانید.
کابل های ترمینال باتری را با باز کردن پیچ های روی بست کابل جدا کنید. ابتدا کابل منفی و سپس کابل مثبت را بردارید.
بند نگهدارنده باتری را باز کنید و آن را از ماشین خارج کنید و مراقب باشید تا باتری تا حد ممکن صاف بماند. این امر احتمال ریختن الکترولیت و آسیب رساندن به سایر قطعات خودرو را به حداقل می‌رساند. باتری را با پایانه های آن بلند نکنید.
باتری را برای آسیب یا خوردگی احتمالی بررسی کنید.

4. باطری جدید خودرو را نصب کنید:

سینی را که باتری در آن قرار دارد را تمیز کنید. از پشم فولادی یا برس سیمی برای مالش گیره های فلزی و از بین بردن هرگونه خوردگی استفاده کنید.
باتری جدید خود را در سینی باتری قرار دهید (مطمئن شوید که باتری شما کاملاً شارژ شده است). مطمئن شوید که در جهت مناسب قرار دارد تا پایانه های مثبت و منفی با کابل های مربوطه خود در یک راستا قرار گیرند. بند نگهدارنده را در موقعیت اصلی خود روی باتری جدید محکم کنید، و مطمئن شوید که به درستی ایمن است تا از سایش حرکت یا لرزش جلوگیری شود.
بست نگهدارنده را خیلی سفت نکنید زیرا این کار می تواند به کیس پلاستیکی و پوشش آسیب برساند. هر دو کابل را وصل کنید. ابتدا کابل مثبت (قرمز) و سپس کابل منفی (سیاه) را وصل کنید. مهره ها را با دست ببندید. پیچ های ترمینال را بیش از حد سفت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *