مقالات

چک لیست ملزومات خودرو

زمانی که قصد سفر خودرویی را داشته باشیم، باید یکسری ملزومات خودرو درون ماشین خود داشته باشیم تا در شرایط اضطرار از آنها استفاده کنیم.

از لاستیک یدکی بگیرید تا چراغ قوه، جزو ملزوماتی محسوب می‌شوند که شما طی سفر به آنها احتیاج خواهید داشت. در ادامه به بررسی یک چک لیست از ملزومات خودرو میپردازیم که نیاز است قبل از سفر حتما تهیه شود.

چراغ قوه

هیچ چیز بدتر از ماندن در تاریکی نیست. چه چیزی را در اتومبیل خود انداخته باشید و چه نیاز به بازرسی از وسیله نقلیه خود در شب داشته باشید ، یک چراغ قوه کاملاً ضروری است.

چراغ قوه های شارژی مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند به این دلیل که شما می‌توانید در صورت خالی شدن شارژ آن به راحتی با استفاده از پاور بانک یا حتی خودرو این چراغ قوه را شارژ کنید.

پاور بانک

همانطور که گفتیم برای شارژ کردن چراغ قوه نیاز به یک پاور بانک دارید. علاوه بر چراغ قوه، مطمئنا وسایل و تجهیزات دیگری هم مانند گوشی تلفن همراه خود دارید که نیاز به شارژ مجدد داشته باشند و پاور بانک بهترین گزینه است.

شارژر تلفن

تصور کنید، در جاده هستید و ناگهان ماشین‌تان با مشکل برمیخورد و گوشی شما هم شارژ ندارد تا از کسی درخواست کمک کنید. در اینجا در صورتی که یک شارژر فندکی یا هرمدل دیگری داخل خودرو وجود داشته باشد، قطعا می‌تواند به شما کمک کند.

ضد یخ و یخ زدگی

ضد یخ از اصلی‌ترین ملزومات خودرو محسوب می‌شود مخصوصا در هوای سرد و زمستان. این وسیله ایمنی بیشتری را برای شما بوجود می‌آورد و به شما اجازه میدهد تا راحت‌تر در شرایطی که هوا بسیار سرد است رانندگی کنید.

اسپری لاستیک

درک اینکه لاستیک اضافی ندارید درصورتی که بیشترین نیازرا به ان دارید می تواند یک کابوس باشد ، بنابراین مطمئن شوید که یک چرخ همیشه خوب در کنار خود دارید. برخی از اتومبیل های جدید در واقع بدون تایر اضافی نیز فروخته می شوند به همین دلیل دقت داشته باشید که در صورتی که خودروی شما لاستیک اضافه ندارد حتما تهیه کنید.

یکی از دیگر ملزومات خودرو که خیلی می‌تواند در سفر به شما کمک کند، اسپری لاستیک است که می‌تواند به صورت موقت وصله‌ای روی لاستیک شما بوجود بیاورد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان خود را به یک تعمیرگاه برای تعویض لاستیک برسانید.

کابل باتری به باتری

بعضی اوقات ماشین شما به راحتی روشن نمی‌شود و درست استارت نمیخورد. این موضوع به ضعیف شدن باطری خودروی شما برمیگردد و در این شرایط احتیاج دارید تا با استفاده از یک باتری دیگر، عمل باتری به باتری را انجام دهید. در این شرایط وجود کابل باتری به باتری خیلی به شما کمک می‌کند.

درصورتی که از اصول باتری به باتری کردن اطلاع ندارید، میتوانید مقاله “روش درست باتری به باتری“، را مطالعه کنید.

بسته باتری قابل حمل

حتی یک بسته باتری قابل حمل نیز بهتر از کابل های سرب است. با داشتن یکی از این موارد ، شما می توانید همه کارها را کاملاً توسط خودتان انجام دهید – نیازی به زنگ زدن به یک دوست یا اعتماد به یک غریبه نیست که به ماشین شما کمک کند.

دبه بنزین

همیشه داشتن یک دبه بنزین یا حتی مقداری بنزین در صندوق عقب می‌تواند کمک کننده باشد. درواقع ممکن است که طی مسیر با کمبود بنزین مواجه شوید و نیاز باشد که مقداری بنزین داخل باک بریزید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید. به همین دلیل وجود یک دبه بنزین خیلی میتواند کمک کننده باشد.

اسناد مهم

نگه داشتن کتابچه راهنمای کاربر می تواند شما را از انجام انواع اشتباهات غیرضروری نجات دهد. این شامل همه مواردی است که شما می توانید در مورد اتومبیل خود بدانید و اگر مشکلی ناگهانی بوجود آید می‌توانید با استفاده از این دفترچه مشکلات را رفع کنید.

همچنین بهتر است کپی های گواهی بیمه و اسناد خود را نیز نگه دارید

لباس گرم

ممکن است طی مسیر خودروی شما با مشکل مواجه شود و مجبور باشید که خودرو را خاموش کنید و در بزرگراه منتظر کمک شوید. این شرایط در هوای سرد و زمستان خیلی می‌تواند سخت باشد، به همین دلیل داشتن لباس گرم داخل ماشین خیلی اهمیت دارد.

نوشیدنی ها و میان وعده های غیر قابل فساد

داشتن نوشیدنی و میان وعده های فساد ناپذیر باعث تحمل انتظار می شود. شکلات‌های پروتئینی و غلات منبع بسیار خوبی از انرژی هستند و یک بطری آب اضافی باعث می شود بدن شما هیدراته شود. آب اضافی برای اتومبیل شما نیز مناسب است، به خصوص اگر ناگهان متوجه شوید که باید بیشتر به رادیاتور اتومبیل خود آب اضافه کنید.

امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با ملزومات خودرو که باید در سفر با خود همراه داشته باشید آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع : eurocarparts.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *