مقالات

راهنمای ثبت نام و خرید باتری دولتی

شاید شما هم تا به حال از باتری دولتی شنیده باشید، اما چیزی درباره آن و شرایط خرید و قیمت باطری دولتی ندانید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این باره هستید، در ادامه این مقاله با همراه باشید.


باتری دولتی چیست؟

شاید فکر کنید باطری دولتی از تنوع گسترده ای در بازار برخوردار است، جهت کمک دولت به مصرف کنندگان عرضه می‌شود و قیمت باتری دولتی بر حسب نرخ دولتی مشخص می‌شود.

اما در واقع باطری دولتی یا باتری تعاوتی، باتری‌های صبا باتری هستند که قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل های باتری موجود در بازار قطعات و لوازم خودرو و وسایل نقلیه دارد و یک باتری خودرو ارزان محسوب می‌شود که تعیین کننده رنج قیمت آنها توسط دولت انجام می‌شود.

خرید باطری دولتی می‌تواند یک کار عاقلانه و در واقع یک صرفه جویی در هزینه‌ها باشد، چرا که قیمت آن ارزان‌تر از دیگر برندهاست و باطری دولتی نیز برای هر مدل خودرو در 2 گروه ایرانی و خارجی، بر اساس نوع نیاز خودرو موجود است.

به دلیل ارزان‌تر بودن قیمت باتری دولتی برخی از افراد تصور می‌کنند که کیفیت و عمر این باتری های خودرو نسبت به دیگر محصولات کمتر است؛ در حقیفت قیمت این باتری‌ها به دلیل دولتی بودن نرخ تعیین‌شده آنها است . کیفیت آنها در حد معمولی است.

شما می‌توانید از طریق هر مجموعه باطری فروشی معتبری مثل امداد باتری جوادپور انواع باتری و قیمت های آنها را بررسی کنید و بین گزینه‌های موجود در فروشگاه، با بهترین و ارزان‌ترین قیمت‌، باطری خودرو مورد نظر خود را خریداری کنید.

همچنین می‌توانید کیفیت این باتری را با دیگر باتری‌های موجود در بازار در مقاله مقایسه بهترین باتری‌های ایرانی بخوانید.

باتری های خودرو موجود در امداد باتری جوادپور، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تمامی آنها اصل و مرغوب هستند. همین سبب می‌شود از خرابی های زودرسی مثل سولفاته شدن سر باطری و یا آسیب رساندن به سیستم فنی خودرو شما جلوگیری شود و باتری خودرو شما سالم تر بماند و عمری طولانی تر داشته باشد.

قیمت باطری دولتی چقدر است؟

باتری خودرو مانند دیگر قطعات خودرو، قیمت های متفاوتی دارد که به عوامل مختلفی مانند سایز باتری، جنس و کاربرد آن بستگی دارد. باطری های دولتی نیز از این اصل پیروی می‌کنند. با اینکه نرخ قیمت این باتری ها توسط دولت مشخص می‌شود؛ اما باز هم با توجه به جنس و دیگر عوامل قیمت این باتری ها متفاوت از یکدیگر هستند.

البته نکته حائز اهمیت این است که در هر صورت این صبا باتری از همان مدل باطری خودرو از برند دیگر، ارزان تر و کم قیمت تر در بازار عرضه می‌شود. پیشنهاد می‌شود از این باتری ها، خصوصا اگر با مشکل مالی مواجه هستید و توانایی هزینه کردن برای باتری خودرو خود را ندارید، استفاده کنید.

قیمت باتری خودرو با دریافت فرسوده

در اکثر فروشگاه های باتری خودرو در زمان خرید باتری نو برای وسیله نقلیه خود شما می‌توانید با تحویل باتری فرسوده، باطری خودرو جدید را با قیمت کمتری خریداری کنید.

در واقع در این شرایط که به اصلاح به آن تحویل داغی باتری نیز گفته می‌شود، فروشنده باتری قدیمی و فرسوده شما را خریداری می‌کند و این هزینه از مبلغ باتری نو حذف می‌شود و شما آن را با قیمتی کمتر خریداری می‌کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از داغی باتری، می‌بایست که از قیمت باتری فرسوده خودرو خود اطلاع داشته باشید تا در زمان خرید باتری نو، بتوانید قیمت آن را به صورت صحیح محاسبه نمایید.

البته اگر باطری خودرو شما دزدیده شده باشد و یا روی وسیله‌ای دیگری نصب شده باشد، یا هر دلیل دیگری که شما را از تحویل باتری فرسوده یا داغی باتری باز می‌دارد، شما را ملزم می‌کند تا مبلغ کامل را برای باتری جدید خود بپردازید.

به طور کلی، اگر باتری فرسوده را هنگام خرید باطری ای جدید به فروشنده تحویل دهید و از قیمت داغی باتری استفاده کنید در هزینه‌ی خرید باطری خودرو جدید صرفه‌جویی می‌شود.

در زیر شما می‌توانید قیمت انواع باطری دولتی را مشاهده کنید و اگر مشهد هستید به راحتی خریداری کنید.

نکات خرید باتری دولتی

تاریخ تولید

هنگامی خرید باتری دولتی باید به نام و عنوان شرکت تولید کننده (صبا باتری) و همچنین تاریخ تولید آن که بر روی بدنه باطری ثبت شده است، توجه کنید. متاسفانه در بازار باطری‌ های دولتی با تاریخ انقضاء گذشته عرصه می‌شوند

بنابراین در صورتی که قصد خرید این باتری و استفاده از سهمیه دولتی خود دارید، هنگام انتخاب باید به تاریخ تولید آن توجه داشته داشته باشید.

باتری‌هایی که به شما در مجموعه جوادپور عرصه می‌شوند، همگی تاریخ تولیدی بروز دارند و نیازی به نگرانی از این جهت ندارید.

گارانتی باتری دولتی

صبا باتری نیز مانند اکثر برند باتری‌های خودرو دارای گارانتی است.گارانتی های این برند برای باتری‌های ۷۴ آمپر به پایین 12 ماهه و برای باتری های 74 الی 200 آمپر، نیز گارانتی 6 ماهه در نظر گرفته است.

با گارانتی باتری های مختلف ایرانی در مقاله گارانتی باتری های ایرانی چگونه است؟

راهنمای ثبت نام و خرید باتری دولتی‎

در واقع چیزی به نام ثبت نام برای خرید باتری دولتی وجود ندارد و شما می‌توانید به نمایندگی‌ها، فروشگاه‌ها و امداد باتری های معتبر (مثل جوادپور)،  برای خرید این باتری مراجعه کنید.

خوشبختانه خرید باتری تعاونی سهمیه ای نیست و شما محدودیتی برای خرید آن ندارید.

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت باتری دولتی مناسب خودرو خود با شماره 38381000 تماس بگیرید و یا کامنت های همین پست از ما کمک بگیرید و با کیفیت ترین و به صرفه ترین باتری مناسب خودرو خود را خریداری کنید.

3 thoughts on “راهنمای ثبت نام و خرید باتری دولتی

  1. محسن کریمی گفت:

    سلام پژو 405 باطری سپاهان یا صبا 66اختلاف دولتی با آزادش چقدره ?دولتی رو سریع میدهید?

  2. امین گفت:

    سلام عزیران
    نمیگم من توپم ولی آخه ۱۷۰۰دیگه چیه دنبال دولتی وغیر دولتیش هستید

    1. ایمان رنجبر گفت:

      عزیز بعضی که نه بسیار دارن باحقوق زیر ده تمن وکرایه نشینی ومریضیو ووووووووو می‌گذرانند انشالله یکم ازحالت سکون فکر ودربیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *