مقالات

باتری مناسب سیستم صوتی

بیشترین زمانی که ما در زندگی میگذرانیم تایم رفت و آمدهایمان است که داخل ماشین میگذراند. با استفاده از یک سیستم صوتی مناسب میتوانید این تایم را به گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های مورد علاقه خود بگذرانید. البته درنظر داشته باشید که باید برای خودروی خود باتری مناسب سیستم صوتی را هم درنظر بگیرید. در ادامه به بررسی موضوع باتری سیستم صوتی خواهیم پرداخت.


این سیستم های صوتی با تبدیل کردن رانندگی به یک تجربه خوش، یکی از لوازم های محبوب پرفروش ماشینی هستند و تقریبا اکثر رانندگان، این سیستم را برای خودرو های خود خریداری کرده اند. اگر شما برای خریداری این سیستم نیاز به کمک دارید؛ میتوانید با خواندن مقاله راهنمای خرید سیستم صوتی خودروی عالی، راه خود را پیدا کنید.
با اینکه این سیستم ها نکات مثبت زیادی دارند، اما شارژ باتری را به علت نیاز به انرژی بیشتر از یک سیستم صوتی معمولی، زود خالی می‌کنند. زمانی که یک سیستم صوتی حرفه ای را در ماشین خود نصب می کنید، در واقع فشار زیادی به باتری خود وارد می کنید. و اگر بخواهید هنگامی که موتور ماشین خاموش است، به موسیقی گوش دهید، باید توجه داشته باشید، باتری فابریکی که روی ماشین شما نصب شده است، نمی‌تواند انرژی کافی برای این کار را تامین کند و اختلالاتی در آن ایجاد خواهد شد.
بنابراین، اگر می خواهید سیستم صوتی شما با حداکثر کارایی خود کار کند – بدون اینکه روی بقیه اجزای ماشین شما تأثیر بگذارد – شاید وقت آن رسیده است که باتری مناسب سیستم صوتی را برای ماشین خود تهیه کنید!

باتری مناسب سیستم صوتی

هنگامی که به قدرت و ظرفیت بیشتری از باتری فابریک نیاز داریم، دو راه حل وجود دارد: 1) استفاده از باتری با ولتاژ بالاتر 2) نصب باتری دوم

  • استقاده از باتری با ولتاژ بالاتر

هنگامی که از باطری با ولتاژی بالاتر از باتری فابریک خودرو استفاده می‌کنیم، ولتاژ اضافی و جریان کافی برای انرژی مورد نیاز سیستم صوتی فراهم می‌شود. البته این را باید در نظر داشت که از هر ولتاژی نمی‌شود استفاده کرد و باید برخی از نکات را رعایت کرد، تا دینام ماشین آسیب نبیند.

  • استفاده از باتری دوم

با وجود دستگاه‌های الکترونیکی متعددی که در وسایل نقلیه نصب شده است، باتری فابریک به تنهایی ممکن است برای تحمل بار، کافی نباشد. افزودن باتری دوم می‌تواند انرژی مورد نیاز یک یا چند دستگاه الکترونیکی را تامین کند. این کار باعث می‌شود که منبع تغذیه عملکرد بهتری داشته باشد و مدت زمان طولانی‌تری کار کند. باتری دوم، به راحتی درون وسیله نقلیه نصب می‌شود، اما برای جلوگیری از تخلیه آن، نیاز به اتصال به دینام است.

طریقه نصب باتری دوم ماشین

این باتری باید به صورت موازی با باتری استارتر، در مدار وصل شود. در مدار موازی ولتاژ دو سر باطری یکسان است و جریان معادل مدار، برابر مجموع تک تک جریان‌های عبوری از باتری‌ها است. به عبارت دیگر، اگر باتری‌ها به صورت موازی وصل شوند، ولتاژ خروجی ثابت است و جریان کل مدار افزایش می‌یابد. به عنوان مثال اگر دو باتری 12 ولت با ظرفیت 100 آمپر ساعت به روش موازی متصل شوند، خروجی نهایی 12 ولت با ظرفیت 200 آمپر ساعت است. محلی را برای نصب باتری مناسب سیستم صوتی درون ماشین خود انتخاب کنید. ممکن است محفظه موتور اولین جایی باشد که به فکر شما می رسد. اما این محفظه نیاز به اصلاح دارد. از این رو بهترین مکان برای جاسازی باتری دوم صندوق عقب خودرو است. مخصوصا اگر از آن برای تامین انرژی وسیله‌ای در صندوق مثل ساب ووفر استفاده می‌شود. در مرحله بعد صفحه متناسب با اندازه باتری دوم در محل انتخاب شده نصب کنید. این صفحه باید به کف صندوق عقب پیچ شود و سوراخ‌هایی برای عبور کابل از آن تعبیه شود. بسیار دقت کنید که هنگام ایجاد سوراخ به دیگر تجهیزات خودرو مثل مخزن سوخت آسیبی وارد نشود.

حالا هر دو کابل را از باتری استارت جدا کنید تا برق خودرو قطع شود. ابتدا کابل منفی را جدا کنید. سیمی که دینام را به باتری استارت متصل می‌کند، جدا کنید. این سیم بخشی از کابل باطری مثبت اتومبیل است. ایزولاتور باطری ( جعبه تعویض باتری ) را در خود‌رو نصب کنید. بست را کمی شل کرده و با سیم زیر آن، سفت کنید. با این کار بخشی از عایق که از سیم متناوب جدا شده است، کنار می‌رود. با شل کردن ترمینال، سرب لخت را به یکی از ترمینال‌های کنار ایزولاتور متصل کنید.

در مرحله بعد، دینام را با استفاده از یک قطعه سیم اضافی به ترمینال ایزوله کننده متصل کنید. یک سیم لخت را در زیر ترمینال عایق قرار دهید و سپس سرب دیگر را به دینام پیچ کنید. ترمینال سوم ایزولاتور را به سیم طولانی دیگری، متصل کنید که در طول شاسی به باتری دوم در صندوق عقب می‌رود. سیم بلند‌تر را با همین روال به بست مثبت باتری دوم خود متصل کنید. این بست را به اتصال برق دستگاهی که تغذیه می‌کند وصل کنید.

این دستگاه می‌تواند استریو، ساب ووفر و غیره باشد. شما با چین دادن یا پیچاندن سیم به یک بست می‌توانید این اتصال را برقرار کنید. سیم ها را با پیچ و مهره یا پیچ و بست‌های سیم، به شاسی خودرو محکم کنید. مطمئن شوید که سیم‌ها و گیره در امتداد یک مسیر واضح، در شاسی قرار گرفته‌اند و مزاحم سایر اجزای خودرو نمی‌شوند. این مسیر دقیق با توجه به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. با شروع از کابل مثبت، دو کابل باطری اتومبیل را به باتری استارتر وصل کنید. اتصال منفی هم با بستن یک سیم روی زمین یا شاسی ماشین به وجود می‌آید.

آیا باتری مناسب سیستم صوتی به دینام آسیب وارد میکند ؟

استفاده از یک باتری مناسب سیستم صوتی با آمپراژ بالاتر از باطری اصلی خودرو، معمولاً هنگامی استفاده می‌شود که ماشین از یک سیستم صوتی حرفه‌ای استفاده می‌کند و یا مصرف کننده‌های برقی مازاد روی خودرو نصب شده است. پس روش دوم برای زمانی که به قدرت و ظرفیت بیشتری از ماشین نیاز داریم، استفاده از باتری خودرو مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای است. اما آیا این کار به دینام خودرو آسیب نمی‌رساند؟ آیا دینام توان شارژ باتری جدید را خواهد داشت؟

به طور کلی اگر آمپر اضافی باتری مناسب سیستم صوتی، تا ۱۵ آمپر باشد هیچ مشکلی برای تجهیزات برقی ماشین ایجاد نمی‌شود. اما در صورتی‌ که آمپراژ، ۲۰ آمپر و یا بیشتر، از باتری فابریک ماشین باشد، ممکن است سیستم برقی خودرو و دینام آن مشکل پیدا کنند. هنگام نصب باتری مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای روی ماشین، به دینام فشار زیادی وارد می‌شود. از این جمله می‌توان این نتیجه را گرفت که برای نصب سیستم صوتی حرفه‌ای روی خودرو، به باتری آمپر بالایی نیاز نیست و اگر باطری اضافی فقط ۱۰ آمپر بالاتر از باطری اصلی ماشین باشد، کفایت می‌کند.

استفاده از آمپراژ بالاتر باتری دوم، باعث افزایش عمر باتری اصلی می‌شود و زمان بیشتری برای خودروی شما کار می‌کند. اما این مقدار نباید از 15 آمپر تجاوز کند. به طور کلی در افزودن باتری دوم باید ظرفیت و توان شارژ دینام را در نظر گرفته شود. اگر به این موضوع توجه نشود، کارکرد دینام کاهش پیدا کرده و عمر آن کم می‌شود. بنابراین خطر آسیب به دینام بیشتر هم می‌شود.

استفاده از خازن برای افزایش عمر باتری ماشین

برای نصب باتری مناسب سیستم صوتی حرفه‌ای، بهتر است از یک خازن مخصوص ظرفیت برق استفاده نمایید تا فشار روی باتری و دینام کاهش یابد. اضافه کردن خازن در زمانی که ظرفیت باتری و شارژ دینام کم است، انجام می شود. سیستم صوتی که کارخانه روی خودرو نصب کرده است، چندان حرفه‌ای نیست. در صورتی‌که شما بخواهید تجهیزات اضافه تر‌ی مثل باند، آمپلی فایر، ساب ووفر و غیره به سیستم صوتی ماشین اضافه کنید، باتری خودرو نمی‌تواند انرژی مورد نیاز این تجهیزات را تأمین کند. زیرا این تجهیزات به جریان بالایی نیاز دارند و باید این جریان را از باتری تامین کنند.

هنگامی که این تجهیزات در ماشین شروع به کار می‌کنند، در ولتاژ خروجی باتری اختلال ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد نویز و نوساناتی در خودرو می‌شود. معمولاً برای رفع این مشکلات از خازن باید استفاده کرد. عملکرد این قطعه بدین صورت است که جریان الکتریکی تولید شده در دینام خودرو و باطری، در خازن ذخیره می‌شود. این انرژی الکتریکی ذخیره شده، در مواقع مورد نیاز سریعاً تخلیه شده و جریان بالایی را به سیستم صوتی ماشین می‌دهد.

زمانی که موسیقی در حال پخش است، شوک‌های ناگهانی نیاز به جریان برق بالایی دارند. این جریان الکتریکی مورد نیاز با تخلیه انرژی خازن به صورت آنی انجام می‌شود. پس از تخلیه بار خازن این قطعه مجددا شارژ شده و می‌تواند برق آمپلی فایر را در دفعات بعدی نیز تامین کند. برای آشنایی بیشتر با آمپلی فایر و نحوه عملکرد آن مقاله آمپلی فایر ماشین چیست؟ را بخوانید.

به طور کلی استفاده از خازن، به دلیل مقاومت پایین تر آن نسبت به باتری خودرو و شارژ و دشارژ با سرعت بالاتر از باطری و دینام، بسیار ضروری است. علاوه بر این با استفاده از خازن جریان عبوری یکنواختی به سیستم صوتی خودرو می‌رسد و دیگر از نویز و نوسانات الکتریکی خبری نیست. نوسان در جریان عبوری و ولتاژ باعث کم و زیاد شدن نور چراغ‌های خودرو می‌شود و به مرور زمان عمر باتری را کاهش خواهد داد و چراغ ها را خراب می‌کند. اضافه کردن یک خازن به مدار بسیاری از افزایش و کاهش های ناگهانی ولتاژ را کم می‌کند و جریان ثابتی در مدار برقرار می شود و سبب افزایش عمر باتری ماشین می‌شود.

هنگام نصب خازن به سیستم صوتی خودرو، چه مواردی باید رعایت شود؟

هنگام نصب خازن، برای ایمنی بیشتر کار، باید از سیم کشی کوتاه‌تر استفاده کنید. علاوه بر این، خازن در فاصله کمی با آمپلی‌فایر قرار گیرد. این فاصله نباید از نیم متر عبورکند. علاوه بر دقت به شیوه صحیح نصب، می‌توان از یک مقاومت و یا یک لامپ، برای شارژ و دشارژ خودرو استفاده کرد.

به طور کلی اگر ظرفیت باتری خودرو شما کم است و می خواهید از باطری مناسب سیستم صوتی حرفه ای برای اتومبیل خود استفاده کنید، در این صورت دو راه پیش روی شماست یا اینکه از باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کنید و یا اینکه یک باتری دوم را به ماشین خود اضافه کنید.

منبع:

55 thoughts on “باتری مناسب سیستم صوتی

  1. سلام روی پراید برای یک ساب هزار آر ام اس در کنار دو جفت میدرنج باطری ۶۶ آمپر کافیه یا باید ۷۴ نصب کنیم

    1. javadpoor گفت:

      باسلام واحترام
      اگرغیرازوسایلی که نصب دارین رو خودرتون
      وسیله اضافه دیگه ای نصب ندارین
      ۶۶ آمپر مناسب خودروشما میباشد

      1. مهدی گفت:

        سلام یه جفت باند پایونیر 6977 نصب کردم ماشین تیباس هر چند وقت یه بار باتری میخابع مشکل از کجاس

        1. javadpoor گفت:

          سلام وقتتون بخیر مشکل ازبرق خودرو میباشد

          1. مهدی گفت:

            سلام برای دو تا باند پایونر6977 باطری 60 آمپر یاگ جواب میده یا خارجی بندازم

      2. علیرضا گفت:

        با سلام. خودرو پراید با باتری 55 آمپر، تحمل سیستم صوتی :1 عدد ساب 400 ار ام اس و 1 جفت یا 2 جفت میدرنج 80 واتی رو داره؟

        1. admin2023 گفت:

          سلام
          اگر غیر از اینها وسیله برقی دیگری از جمله کمک برقی، بوق، هدلایت و زنون ندارد.. مشکلی نیست… ولي حتما نوع برند باطریشون از نوع با کیفیت باید باشه.

    2. pezhman گفت:

      کافی نیست برای هر ۱۰۰۰ ارامس ۱۰۰ امپر نیازه یه باتری ۷۴ حتما بزار

  2. pedram گفت:

    سلام
    روی ۲۰۶ تیپ ۵ ساب ۱۰۰۰ ار ام اس دارم و دوجفت میدرنج و سوپرتیوتر و باطری ۷۴ روی ماشین نصبه
    توی صدای بالا ولتاژ کم میاورد مجبور شدم یک باطری ۷۴ دیگه اضافه کنم ایا به دینام ماشین اسیب میرسه و باید دینام قوی تر بذارم یا همین کفایت میکنه؟؟

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر نیازی نیست دینام خودتون کافی است

    2. آرمین گفت:

      armin

  3. رضا شهبازی گفت:

    سلام وقت بخیر
    روی پراید باتری ۷۴ انداختم
    ساب ۲ هزار ار ام اسی میتونم روش بندازم یا برق کم میارم؟
    باید چیکار کنم دقیقا؟
    ((ساب لو فرکانس میخوام بندازم))

    1. javadpoor گفت:

      خیر ،هیچ مشکی ندارد … کاملا مناسبه

    2. pezhman گفت:

      کافی نیست برای هر ۱۰۰۰ ارامس ۱۰۰ امپر نیازه من خودم الان بستم جواب نمیده باید دوتا باتری ۱۰۰ امپر با یه دینام عوض کنی

    3. mohammad گفت:

      لو فرکانس مصرف برق کمی نیازه داره تا های فرکانس

      1. علی گفت:

        سلام بجز باتری ۶۶خودم یدونم ۱۰۰ میخام اضاف کنم برق کم‌میاره
        دینام فابریک پراید فک‌کنم ۵۵ آمپر باشه اگه اشتباه نکنم‌میخام بدونم همین دینام‌شارژ میکنه یا باید قوی تر بندازم مجموع میشه ۱۶۶ آمپر . باید ی دینام مثلا ۱۷۰ آمپر بندازم یا چی؟ بعد دینام قوی تر اصولا چجوریه ب برق خود ماشین ک مشکلی وارد نمیکنه؟

  4. مراد گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید
    ماشینم پژو پارس تیو 5هستش دوتا ساب 350 ارمسی دارم روش با دو جفت میدرنج به جفت سوپر تیوتر
    خازنم دارم وصله یه باتری 74 امپر یه سه ماهی میشه نو انداختم رو ماشین دینامم فکر کنم 150 امپر هستش ایا نیاز به باتری یدک هستش بندارم یا نه، جمعا شاید 700 ارمس یا 800 هرمس سابام بشه.
    سیم کشی هم صفر گیج انداختم. ممنون از یایت خوبتون

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر دینام در حال شارژ هست و مشکلی از لحاظ آمپر ندارین

      1. No name گفت:

        سلام خسته نباشید، آقا من ی جفت 6975 300w و ی جفت میدرنج 6 اینچ 800 وات و ی ساب 400 rms دارم بعد باطری ماشینم 55 آمپره و ماشین پرایده، گاهی سیستم ی نویزی میندازه و چراغ پاور آمپلی فایر چشمک میزنه و همچنین چراغ نمایشگر آمپلی فایر خاموش میشه میخواستم بدونم مشکل از باطری ماشینه؟ باطری حدود 1سال ونیم کار کرده، بعدش 2 جفت هدلایت هم روی ماشین دارم

  5. میلاد پهلوان گفت:

    سلام
    برای دوتا امپ استریو و مونو و ساب ۵۰۰ارمس و دو جفت مید۲۰۰ ارمس و تویتر چه مقدار باید باطری پراید را افزایش بدم ایا دینامم باید افزایش بدم اگر از مکس دینام امپر بالا تر بره امپ ها ۷۵۰۰ و۹۵۰۰ پاینیر سری قدیم هستن

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر شما میتوانید نهایت دینامی که استفاده کنید 90 آمپر و نهایت باطری 74 آمپر می باشد

  6. حسن بوچالی گفت:

    سلام من یک ضبط صوت قدیمی دارم چرا بالاتری ۱۲ ولت ۶۵ امپر کار نمیکنه لطفا راهنمای کنید مرسی از شما

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به نوع خودروتون داره … خودروتون چیه؟

  7. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر من ام وی ام ۳۱۵ دارم میخوام ببینم باطری ۱۰۰ امپر اگر بزارم ب دینام ماشین فشار نمیاد،رو کاتالوگ ماشین گفته ۶۰ تا ۷۴ امپر،چ مشکلی پیش میاد ممنون

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیرمشکل دینام که پیدا نمیکنید ولی باطری 100 آمپربزرگه برای جا باطریتون … اگر بخاطر سیستمه داخل صندوق میتونید بزارید

  8. محمد گفت:

    سلام … من یه جفت میدرنج ده پاور پلاس دارم و یه جفت سوپر توییتر و ضبط 9450 .. ساب 900 ار ام اس و یه آمپ مونو 1000 تایی و آمپلی 9800 سری MB ماشین سمند و باطری ماشین رو 100 آمپر کردم اما صدا از یه حدی که میرع بالا مثلا سی الی سی و پنج .. ساب بعضی از فرکانس هارو اجرا نمیکنه انگار قفل میکنه و دلیلش رو نمیدونم راهنمایی کنید لطفا

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید جهت چک کردن تشریف بیارید فروشگاه خیابان طهران نبش امام رضا 68 آقای نجیب

  9. Behnam گفت:

    سلام من یک ساب با توان ۱۵۰۰ وات دارم و دو جفت باند ۳۰۰ وات و یک امپلی ۱۴۰۰ وات باتری ماشین ۷۰ امپر هست دوباره ساب سوخته میخوام یک باتری اضافه کنم به نظرتون ۶۰ امپر خوبه؟ یا باید خازن هم نصب کنم به جز باتری دوم؟ ممنون

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقت بخیر خودروتون چیه ؟

  10. نعمت گفت:

    سلام وقت بخیر ساب 1500 ار ام اس دارم امپلی مونو 1800 تایی پک برق دو گیج خازن 5.5 فاراد امپلی استریو دو کانال باطری هم 74 صدارو که زیاد میکنم چرغای ماشین خیلی کم زیاد میشه نورش خیلی برق کم زیاد میشه تا هشت ولت هم میرسه تسمه دینام هم زود به زود خراب میشه مشکل از دینامه از سیم کشی ممنون میشم کمکم کنید

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقت بخیر خودروتون چی هست ؟

  11. سجاد گفت:

    سلام مدل ماشین پارس تیوفایو
    ۴عدد میدرنج ۸
    ۶عدد میدرنج ۶
    و۱جفت صاب
    میخام باتری ۱۰۰آمپر ببندم باتری خودش ۶۶آمپره کم میاره
    ۱۰۰بندازم اوکیه
    ممنون بابت راهنمایی خوبتون

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما 74 آمپر نهایت ظرفیت جا باطریتونه … اگر 74 امپر هم جوابگو سیستمون نبود، میتونید باطری 100 امپر داخل صندوق عقب بزارید …

      1. Sajad گفت:

        ممنون واسه دینام مشکل ایجاد نمیکنه ۱۰۰آمپر بزارم صندوق ؟

        1. javadpoor گفت:

          سلام…سلامت باشید… بهتره که دینام 90 آمپر استفاده کنید

        2. pezhman گفت:

          داداش تو دوتا ۷۴ امپر یکی جلو یکی تو صندق بزار با یه دینام عوض کن

  12. حسین فرهمند گفت:

    سلام وقتتون بخیر یه سورن پلاس مدل 1400 دارم یه ساب 2000 آر ام اس واقعی آمپ 3 کیلو برا سابم سیم صفر گیج. همه چیو اوکی مردم میخام نصب کنم بعضی جاها میگن ایسیو ماشینت حساسه نباید ولتاژ ببری بالاتر از یه طرف نصابم میگه دینام تو نمیتونه دوتا باطری که دارمو شارژ کنه یهو نوسان پیدا می‌کنه ساب یا آمپ میسوزه. از یه طرفم بخوام دینام آمپر بالاتر بندازم فشار به سیم‌کشی ماشین میاد نخوام بندازم خود وسیله هام میسوزه میشه راهنمایی کنید

    1. javadpoor گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دینامتون مشکلی پیش نمیاد ولی برای چک کردن سیم کشی خودروتون تشریف ببرید بین کوشش 5 و 7 اقای برادران

  13. مهرداد گفت:

    سلام وقت بخیر ماشینم پراید کاربراتوریه یه ساب ۱۲ انداختم با دو جفت میدرنج یه امپ استریو ۴ کانال و مونو تک کانال چه باطری و دینامی مناسبه؟ممنون

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ماشین شما ۵۵یا۶۰امپر مناسب است

  14. مجتبی گفت:

    باسلام
    بند دوتا میدرنج 10 مک ادیو 200 ارمس
    دوتا میدرنج 6.5 اوریون 250ارمس
    یک هورن psr200 ارمس مگنت بزرگ
    سابن کنود 250 ارمس 12 اینج
    دوتا امپ کدنس و امپ بوستر 8840 دارم
    ایا خازن نیازه است یا باطری 66 امپر ؟

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بحث خازن به تشخیص متخصص سیستم کارتون هست در حیطه کاری ما نیست
      خودروتون چیه ؟

  15. مهدی گفت:

    سلام
    ماشینم سایناس فکر کنم دینام فابریکش ۹۰ باشه
    دوتا باتری ۵۰ امپر دارم
    بنظرتون باتری ها رو ۶۰ امپر کنم دینام کم نمیاره؟
    چون کاهی وقتا ساب چند روزی خونه میزارم و وقتی دوباره میبندم بیس خیلی قوی تری میزنه تا یکی دو روز

    1. javadpoor گفت:

      سلام خیر مشکلی نداره… اون مشکل به دینام ارتباطی نداره.. باید سیم کشی کل ماشین برسی بشه توسط متخصص برق خودرو.. باطری های ماشین هم جداگانه تست بشن

  16. احسان گفت:

    سلام وقت بخیر ماشین پرایده دوگانه کارخانه یه ساب ۱۰۰۰ همرتک با دوتا میدرنج و سوپر تیوتر نصبه با یه امپ ۱۲۰۰ مونو و یه امپ ۴۱۰۰ همرتک باتری جلو ۵۵ باتری عقب ۹۰ مشکلی واسه دینام یا چیزای دیگه نداره یا میتونم یه باتری ۵۵ عقب بذارم که ۹۰ رو بردارم؟؟

  17. Pouya گفت:

    سلام وقتتون بخیر ماشینم پژو پارسه بعد دوتا ساب۶۰۰ ارمسی و ی مید ۸ ۶۰۰ وات ی مید ۶ ۴۰۰ واتی ی سوپر تویتر ۱۲۰ واتی دارم میخاستم ببینم نیاز ب باطری دوم هست؟

  18. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من بخاطر سیستم و ساب ۱۰۰۰rms که دارم میخوام یه باطری اضافه کنم دینام فابریکم ۹۰ هست فکر کنم و باطری فابریکم ۵۵ هست اگر یه باطری ۵۵ دیگه بذارم عقب خوبه ؟ واسه دینام و سایر قطعات مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه فقط یه باطری ۷۴ بذارم جلو خوبه ؟ خودرو هم ۲۰۶ تیپ دو هست مدل ۱۴۰۱ ممنون میشم راهنمایی کنید

  19. حسین بلالی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ماشینم کوییک هستش باتریش 50 آمپره
    میخام یه جفت 6975v2 و یک ساب 600 rms و یک آمپلی 4 کانال 600 rms سونی ببندم

    پک سیم کشی چه گیجی مناسب هست؟
    باتری جوابگو هست؟
    خازن ببندم یا نه؟ چند فاراد؟
    میشه 2 تا باد هم اضافه کنم یا نه؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. javadpoor گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      اگر میخواید فقط سیستم ببندید که 60 امپر میتونید استفاده کنید ولی اگر علاوه بر سیستم میخواید وسیله ی دیگری اضافه کنید 66 یا 74 امپر میتونید نصب کنید

  20. علیرضا گفت:

    سلام و عرض ادب.
    پراید مدل ۸۸
    باطری ۷۴اندختم
    دینام فابریکه
    ۲جفت ۷۱۸ انداختم
    ی ساب ۷۰۰ار‌ام‌اس
    دوتا هم امپیلی:
    ی بوش من ۱۳۰۰
    ی بوس ۲۰۰۰ W سری قدیمی.
    دوروزه ک نصب کردم. سیستم رو،
    ماشین خراب شد یهو ، تا چراغ هارو روشن میکنم ماشین خاموش میشه. بردم باطری ساز. گفت که سیم دینامیت آب شده. گفت این دینام جواب گوی این باطری نیست . سیم رو. وسلش کرد ماشین حالا اینه ساعت کار می‌کنه ….
    حالا بنظره شما باید چیکار کرد ،؟

    1. admin2023 گفت:

      سلام
      وقت به خیر
      لطفاً در اسرع وقت جهت انجام تست رایگان مجدد دینام و اتصالات آن توسط تکنسین‌های ما به فروشگاه باطری جوادپور واقع در نبش امام رضا 68 مراجعه فرمایید.
      در صورت تست حضوری اگر ذره‌ای اشکال موجود باشه خدمتتون اعلام میشه تا خدایی نکرده گرفتار هزینه نشوید.

  21. javadpoor گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    لطفا خودروتون جهت چکاپ تخصصی باطری و دینام بیارید فروشگاه اگر ذره ای مشکل داشته باشه راهنماییتون میکنن و ضمنا چکاپ و مشاوره فروشگاه رایگان هست وآدرس فروشگاه نبش امام رضا 68

  22. +989303154647 گفت:

    سلام
    ماشینم پارس elx موتور زانتیا مدل ۸۳ هست
    میخوام این سیستم صوتی رو بندازم روش
    باتری دوم باید بزارم یا خازن ؟
    ۱) آمپلی ۴ کانال گلیدن هر کانال ۱۰۵ rms روی ۴ اهم
    ۲) آمپلی مونو لئودئو ۵۰۰ rms روی ۴ اهم
    ۳) ساب کنوود ۵۰۰ rms روی ۴ اهم
    ۴) باند گرد ۱۶۰۰ کنوود ۱۰۰ rms روی ۴ اهم
    ۵) باند بیضی ۷۱۸ ای ایکس ۸۰ rms روی ۴ اهم

    1. admin2023 گفت:

      سلام، برای نصب این سیستم صوتی پیشنهاد می‌شود یک باتری دوم به خودروتان اضافه کنید به این دلیل که افزایش تقاضا بر روی سیستم صوتی ممکن است به شارژ باتری اصلی آسیب بزند. باتری دوم به شما کمک می‌کند تا بار بیشتری را برای سیستم صوتی فراهم کنید و از خاموش شدن غیرمنتظره موتور جلوگیری کنید. اما اگر مجموع قدرت تصاویری که از طریق سیستم صوتی پخش می‌شود، ۱۰۰۰ وات RMS را تجاوز نمی‌کند، ممکن است باند خازن هم کافی باشد. در هر صورت، برای اطمینان بیشتر و عملکرد بهتر سیستم صوتی، استفاده از باتری دوم توصیه می‌شود.
      ضمنأ همچنین میتوانید یک باطری قوی تر مثله 100 امپر هم استفاده کنید که نیازتون کامل برطرف بشه.

  23. دانیال گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک کویک دارم که سیستم زیر روش نصب شده:
    1- دو عدد کنوود 718
    2- دو عدد تویتر پایونر س20
    3- یک عدد ساب باکس استوانه ای جی بی ال 1000
    4- یک عدد امپلی فایر 760 پایونر
    5- پخش فابریک

    مشکل اینجاست که حین کار کردن یهو افت صدا دارم جوری که بشدت صدا افت پیدا می کنه و یهو برمیگرده اما در مجموع صدا بیشتر در حالت افت هستش بعد چند دقیقه کار.
    باتری ماشین هم فابریکی کارخونست

    چیکار باید بکنم و مشکل از کجاست؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *