مقالات

تاثیر سرما بر باتری ماشین

در فصول سرد باتری خودرو با مشکلات بسیار بیشتری سر و کله میزند و میتوان گفت در فصول سرد احتمال از دست دادن باتری خودرو بسیار زیاد است. تاثیر سرما بر باتری ماشین بسیار زیاد است و حتی میتواند باعث از بین رفتن باتری شما و تمام شدن عمر آن شود.

باید نسبت به نگهداری و مراقبت از باتری خودرو خود در فصول سرد بسیار دقت کنید چون همانطور که گفتیم تاثیر سرما بر باتری ماشین بسیار زیاد است و امکان دارد این موضوع شما را در بین راه اذیت کند. میتوانید برای نگهداری و مراقبت از باتری خود در طول فصول سرد از مقاله “4 نکته نگهداری باتری خودرو در سرما” استفاده کنید. این مقاله میتواند خیلی به شما در نگهداری باتری خودرو خود کمک کند.

در ادامه این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم که سرما چه تاثیراتی رو باتری ماشین شما میگذارد و میتواند باعث ایجاد چه مشکلاتی برای باتری شما شود.

تاثیر سرما بر باتری ماشین

دمای سرد فشار زیادی را به باتری شما وارد میکند. هوای سرد وسیله نقلیه شما را همزمان با دو چالش مواجه میکند: کاهش نیرو با واکنش‌های شیمیایی کند و مشکلات روغن و موتور.

از دست دادن توان و واکنش‌های شیمیایی آهسته

هوای سرد باعث تخلیه 30 تا 60 درصد انرژی باتری شما میشود. باتری شما به طور طبیعی در حین رانندگی شارژ میشود، اما ابتدا باید با چالش استارت آن روبرو شوید. چرا سرما انرژی باتری را تخلیه میکند؟

بیشتر باتری‌ها از طریق یک واکنش الکتروشیمیایی کار میکنند که سیگنال‌های قدرت را به انتهای ترمینال میفرستند. این واکنش شیمیایی در هوای سردتر، بسیار کند میشود و قدرت باتری شما را ضعیف میکند.

ایرادات روغن و موتور

در هوای سرد، روغن وسیله نقلیه شما بسیار غلیظ‌تر میشود. دمای پایین همچنین اجزای داخلی مثل رادیاتور، تسمه‌ها و شیلنگ‌ها را تحت فشار قرار میدهند. در مجموعه، این اتفاق باعث کند شدن موتور شما میشود و باعث میشود که برای راه‌اندازی به نیروی بیشتری نیاز داشته باشد. همراه با این واقعیت که باتری شما قدرت کمتری برای ارائه دارد، میتواند از چرخش موتور شما جلوگیری کند.

دلایل از بین رفتن باتری ماشین در فصول سرد

ممکن است با حود فکر کنید : “خیلی سرد نیست اما چرا باتری من خاموش میشود؟” این یک مشکل رایج برای رانندگان در طی فصول سرد است. دمای انجماد زمستان به باتری شما فشار وارد میکند، اما اغلب این چیزی نیست که باتری شما را از بین میبرد. درنهایت، قاتل واقعی باطری خودرو، گرمای تابستان است. گرما باعث خوردگی داخلی باتری میشود و الکترولیت‌هایی را که باتری شما به آنها متکی است تبخیر میکند.

آسیب‌های تابستانی باعث میشود باتری شما نتواند با تاثیر سرما بر باتری ماشین مقابله کند. برای رانندگان در فصول سرد، این بدان معناست که باتری ماشین شما در تابستان با خرابی گسترده‌ای روبرو شده. سپس، هنگامی که هوا سرد میشود، باتری شما یکپارچگی ساختاری برای مدیریت چال‌های فصلی را ندارد.

اگر با میخواهید از باتری خود در طی فصل تابستان به خوبی مراقبت کنید و از خرابی‌هایی که گرمای تابستان میتواند برای باتری شما بوجود آورد جلوگیری کنید، میتوانید از مقاله “5 نکته نگهداری باتری در تابستان” استفاده کنید. در این مقاله به نکات بسیاری خوبی برای نگهداری باتری در طی فصل تابستان شده است.

بطور کلی درصورتی که با مشکل باتری خودرو در مشهد مواجه شدید و خودروی شما احتیاج به تعویض باتری داشت، میتوانید از مجموعه باتری جوادپور کمک بخواهید. میتوانید با شماره‌ی پشتیبانی 38381000 تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام کنید. توجه داشته باشید که ارسال و نصب باتری در مشهد توسط مجموعه ما بصورت کاملا رایگان انجام میشود.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا از این موضوع سر دربیاورید که تاثیر سرما به باتری ماشین شما به چه صورت است و باید از چه پیشگیری‌هایی استفاده کنید. خیلی خوشحال میشویم نظرات‌تان را در زیر همین پست برای ما ارسال کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *