مقالات

تعویض باتری خودرو سنگین در 5 مرحله

اگر کامیون شما روشن نمیشود، ممکن است زمان تعویض باتری خودرو سنگین شما فرا رسیده باشد. معمولا باتری خودروهای سنگین حدود 3 الی 4 سال عمر میکنند و پس از آن نیاز است تا باتری خودرو سنگین خود را تعویض کنید.

البته در نظر داشته باشید که عمر باطری شما به نوع نگهداری و مراقبت از باتری هم بستگی دارد. مقاله “8 نکته نگهداری از باتری خودرو” در زمینه نگهداری بهتر از باتری خودرو معمولی و سنگین به شما کمک میکند و باعث کارکرد بهتر باطری شما میشود.

در ادامه به موضوع تعویض باتری خودرو سنگین میپردازیم و طی 14 مرحله به شما آموزش میدهیم که چگونه باطری خودرو سنگین خود را به درستی تعویض کنید.

تعویض باتری خودرو سنگین

مرحله اول

قبل از شروع تعویض باتری، خودرو را درحالت خاموش قرار دهید. مطمئن شوید که دنده درحالت پارک یا خلاص است. بهتر است برای تعویض باتری خودرو از دستکش محافظ استفاده کنید. درواقع درصورت اتصال اشتباه باتری، دستکش میتواند از شما در برابر شک‌های ناگهانی محافظت کند.

مرحله دوم

کاپوت یا بخش قرارگیری باتری خودرو سنگین را باز کنید. پس از پیدا کردن باتری، با استفاده از یک آچار با اندازه مناسب، مهره‌ای که کابل را روی ترمینال منفی باتری محکم کرده است را باز کنید. دقت داشته باشید که همیشه ابتدا کابل منفی را باز میکنیم.

معمولا ترمینال منفی با علامت منفی (-) مشخص شده است و ترمینال مثبت با علامت مثبت (+) با رنگ قرمز.

کابل را از ترمینال منفی جدا کنید. میتوانید قبل از اتصال باتری، پایانه‌های باتری و گیره کابل را تمیز کنید.

با استفاده از پارچه خشک، گیره کابل را بپوشانید تا از تماس تصادفی کابل با ترمینال جلوگیری کنید.

مرحله سوم

پوشش عایق را از ترمینال مثبت باتری(در صورت وجود) بردارید. با استفاده از یک آچار با اندازه مناسب، مهره‌ای که کابل را روی ترمینال مثبت باتری محکم میکند، باز کنید و سپس کابل را از ترمینال مثبت باتری جدا کنید.

نکته: زمان اتصال دوباره باتری، ابتدا کابل مثبت را به باتری متصل کنید و سپس کابل منفی را به باتری متصل کنید.

هر پیچ و مهره‌ای که باطری را محکم میکند جدا کنید و بردارید. هرگونه میله یا براکتی که باتری را محکم میکند را هم بردارید.

مرحله چهارم

Battery on truck

 

با دقت باتری را از داخل کاپوت خارج کنید. درصورتی که باتری خودرو سنگین شما، وزن زیادی داشت، حتما از فرد دیگری برای خارج کردن باتری کمک بگیرید.

اگر گیره‌های کابل باتری شما کثیف و یا خورده به نظر میرسند، قبل از نصب باتری جدید، آنها را با یک برس سیمی و مخلوطی از آب و جوش شیرین تمیز کنید.

برای جلوگیری از خوردگی باتری‌های جدید در آینده، آنها را با کمی گریس دی الکتریک یا ژله نفتی بپوشانید.

نکته: میتوانید باتری کهنه خود را به فروشندگان باتری خودرو بفروشید.

مرحله پنجم

برای تعویض باتری خودرو سنگین، تمام مراحلی که برای جداسازی باطری طی کرده‌اید را به صورت معکوس انجام دهید و دقت داشته باشید که پایانه‌ها را به درستی به باتری خود متصل میکنید و مهره‌های مورد نیاز باتری را به خوبی سفت میکنید.

امیدواریم این مراحل به شما برای تعویض باتری کمک کرده باشد و به راحتی بتوانید باتری خودرو سنگین خود را تعویض کنید.

اما در صورتی که شرایط تعویض باتری ندارید باتری خودرو سنگین شما در مشهد نیاز به تعویض دارد، به راحتی میتوانید از مجموعه باتری جوادپور درخواست تعویض باتری کنید.

با شماره گیری 05138381000 میتوانید با پشتیبانی مجموعه ما در ارتباط باشید و درخواست‌تان را اعلام کنید. در سریع‌ترین زمان، نزدیک‌ترین خودروی امداد جوادپور به سمت شما حرکت میکند و باتری شما را تعویض میکند.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم این مقاله به شما برای تعویض باتری خودرو سنگین کمک کرده باشد. خیلی خوشحال میشویم که نظرات‌تان را در زیر همین پست برای ما ارسال کنید و درصورتی که قبلا از مجموعه جوادپور خرید داشته‌اید، خیلی خوشحال میشویم تجربیات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید.

منبع:

1 thoughts on “تعویض باتری خودرو سنگین در 5 مرحله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *