مقالات

رانندگی ایمن در زمستان

با سردتر شدن هوا و امدن زمستان ، شرایط سخت تری برای رانندگی خواهیم داشت. این که آیا مه باعث دید کم است ، باران و برف فاصله توقف را افزایش می دهد یا حتی ظاهر مهیب یخ سیاه را دارد – هنگام رانندگی در زمستان تعداد زیادی از خطرات وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

این می تواند اولین رانندگی زمستانی شما باشد ، یا ممکن است شما سالها در شرایط نامساعد رانندگی کرده باشید – هرچقدر که تجربه داشته باشید ، در زیر لیستی مفید از نکات رانندگی در جاده های یخ زده را آورده ایم.

موارد ضروری را بسته بندی کنید

این خیلی ساده به نظر می رسد ، اما فراموش کردن بسته بندی وسایل ضروری قبل از رانندگی در زمستان آسان است. سعی کنید و برای هر چالشی آماده باشید – این بدان معناست که مطمئن شوید تلفن کاملاً شارژ شده است یا یک پاوربانک در ماشین خود دارید.

همچنین در صورت گیر افتادن ماشین در جایی ، چیز هایی از جمله مشعل ، آب ، تنقلات و چند لایه لباس گرم ، شما می خواهید بنابراین لوازم اولیه را در یک کیف زمستانی قرار دهید. در صورت امکان ، انجام سفر در نور روز نیز ایده خوبی است ، زیرا از کاهش دید جلوگیری می کنید و حتماً کسی را از زمان و مکان رانندگی خود مطلع کنید.


لاستیک های خود را بررسی کنید

برخی از چک های اساسی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را قبل از حرکت در زمستان رانندگی انجام دهید. به عنوان مثال – اگر آج لاستیک شما بسیار کم است ، در جاده چسبندگی کمتری خواهید داشت ، که اگر در مسیر خود با یخ برخورد کنید بسیار خطرناک خواهد بود و احتمال سر خوردن و چرخاندن چرخ را افزایش می دهد. در حالت ایده آل ، آج آزمایشی شما باید حداقل 4 میلی متر برای شرایط زمستانی باشد.


ضد یخ خود را بالا ببرید

نکته مهم دیگری که باید قبل از عزیمت از آن مراقبت کنید ، مایع پر کردن خنک کننده موتور با ضد یخ است. به طور کلی ، خنک کننده موتور در حدود 50٪ آب و 50٪ ضد یخ است ، اما فقط در طول سال آن را با آب پر کنید ، این یک اشتباه معمول است ، به طوری که وقتی دما کاهش می یابد ، خیلی رقیق شده و جامد منجمد می شود.

در حالی که این کار را انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ضد یخ در مایع شستشوی شیشه جلو خود دارید و از نظر وجود تراشه یا ترک ، شیشه جلو اتومبیل خود را بررسی کنید ، زیرا این موارد اغلب در هوای سرد رشد کرده و بدتر می شوند.

چراغهای جلو خود را بررسی کنید

این برای ایمنی و منافع سایر رانندگان در جاده است ، به همان اندازه که برای سرنشینان خود نیز است. قبل از رانندگی طولانی در زمستان ، بررسی کنید که تمام چراغ های شما کار می کنند – از جمله نور بالا، نور پایین ، چراغ مه شکن و حتی نشانگرهای خود.

تعویض لامپهای شکسته اتومبیل و تمیز کردن چراغهای جلوی می تواند هم دید شما از جاده را به شدت بهبود ببخشد و هم توانایی سایر رانندگان برای دیدن به موقع شما.

آهسته و با احتیاط رانندگی کنید

مهمترین نکته ای که هنگام رانندگی در شرایط مرطوب ، برفی یا یخبندان به خاطر بسپارید این است که هنگام ترمز گرفتن ، فاصله توقف شما به شدت افزایش می یابد. در جاده های یخی ، توقف 10 برابر بیشتر از یک روز خشک ممکن است طول بکشد.

هنگامی که در جاده هستید ، سعی کنید نسبتاً آهسته رانندگی کنید ، بنابراین قبل از خود فاصله ای بیشتر از حد معمول بین خود و وسیله نقلیه دیگر بگذارید. مراقب رفتار رانندگان در مقابل خود باشید

اگر با یخ سیاه روبرو شدید ، در برابر اقدام به گرفتن ترمز مقاومت کنید و از هرگونه حرکت ناگهانی خودداری کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است نرم و صاف از آن عبور کنید و سرعت خود را پایین نگه دارید – در صورت نیاز به جلوگیری از ترمزگیری ، دنده را عوض کنید.

منبع : eurocarparts.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *