مقالات

7 نکته برای نگهداری از باتری خودرو سنگین

افرادی که ماشین سنگین یا کامیون دارن بیشتر عمر خود را تقریبا در جاده می‌گذارنند و باید نکات تعمیر کامیون را بلد باشند. طی این مقاله میخواهیم نکاتی برای تعمیر و نگهداری از باتری ماشین سنگین را بررسی کنیم که می‌توانند به کامیون‌دارها و افرادی که با ماشین سنگین کار می‌کنند خیلی کمک می‌کند.

نگهداری از باتری خودرو سنگین

خودرو سنگین درحال حرکت در جاده.

اگر کامیون‌دار یا راننده ماشین سنگین باشید، مطمئنم تا حداقل یک بار با مشکلات باتری ماشین سنگین طی مسیر برخورده‌اید. درواقع مشکلاتی که برای باتری خودرو سنگین بوجود می‌آید، مربوط به نوع نگهداری و مراقبت شما از باتری می‌شود. همانطور که گفتیم می‌خواهیم طی این مقاله نکاتی را برای تعمیر و نگهداری از باتری خودرو سنگین به شما آموزش دهیم که با استفاده از آنها بتوانید نگهداری بهتری از باتری خود داشته باشید و از ایجاد مشکلات جلوگیری کنید.

  • از شارژر باتری خودرو سنگین استفاده کنید

باتری‌های خودرو و کامیون اغلب نیازی به شارژ ندارند چون در حین کارکرد خودرو شارژ می‌شوند. اما شارژ کردن باتری خودرو یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای نگهداری از کامیون‌هایی است که برای مدت طولانی کار می‌کنند.

همچنین همراه داشتن شارژر باتری می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از خالی شدن باتری خودرو در مسیر باشد و به نوع اطمینانی برای شما بوجود آورد که دیگر نگران خالی شدن باتری خودرو سنگین خود نباشید. علاوه بر شارژر باتری خودرو سنگین، می‌توانید از یک جامپ استارت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جامپ استارت، می‌توانید مقاله “معرفی جامپ استارتر” را مطالعه کنید.

  • ولتاژ باتری خودرو سنگین را اندازه گیری کنید

ولتاژ باتری با سپری شدن عمر چرخه خود کاهش می‌یابد، بنابراین ضروری است که به طور منظم وضعیت باتری‌های خود را با یک آنالایزر باتری یا ولت متر بررسی کنید. با انجام این کار، به خوبی در مورد سلامت باتری کامیون خود و اینکه آیا نیاز به ایجاد تغییراتی برای کمک به دوام بیشتر آن دارید، مطلع خواهید شد.

  • باتری و محیط اطراف باتری خودرو سنگین را تمیز نگه دارید

می‌توان گفت باتری تمیز یک باتری سالم است. تمیز کردن پایانه باتری و مناطق اطراف آن بسیار اهمیت دارد. زباله‌های انباشته شده نه تنها باعث ایجاد خوردگی روی باتری می‌شود، بلکه می‌توانند باعث پنهان شدن خوردگی‌ها هم می‌شود بنابراین تا زمانی که باتری با مشکل مواجه نشود، آلودگی و مشکلاتی که می‌تواند باعث خرابی باتری شود را متوجه نخواهید شد.

  • در فضاهای خشک، خنک و عایق شده پارک کنید

پارک کردن در فضاهای خشک، خنک و عایق شده به باتری شما کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشد. هنگامی که کامیون خود را در این شرایط پارک می‌کنید، باتری سرعت تخلیه کمتری دارد و به آن اجازه می‌دهد شارژ را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

  • باتری خودرو سنگین را عایق نگه دارید

باتری‌ خودرو سنگین یا کامیون، جزو تجهیزات بادوام محسوب می‌شود، اما در آب و هوای شدید مانند سرمای شدید ممکن است خراب شود. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نگهداری از باتری خودرو سنگین عایق نگه داشتن آن است.

می‌توانید با استفاده از یک پتوی عایق یا استفاده از ورق‌های پلاستیکی در زمستان، باتری خودروی سنگین خود را عایق کنید.

  • باتری خودرو سنگین خود را دور از گرمای شدید نگه دارید

باتری‌های کامیون می‌توانند در گرمای شدید هم به کار خود ادامه دهند، اما این گرمای شدید ممکن است باعث تبخیر مایع باتری شود. حتی در صورت پوشاندن، گرمای شدید باعث می‌شود که سلول‌ها بسیار سریع‌تر از هوای معتدل تبخیر شوند. با پارک کردن خودروی سنگین خود در نقاط سایه دار می‌توانید از باتری خودروی سنگین خود به خوبی نگهداری کنید.

  • استفاده از باتری خودرو سنگین اضافه

همراه داشتن باتری اضافه یکی دیگر از روش‌هایی است که درصورت خرابی باتری در طی مسیر خیلی می‌تواند به شما کمک کند. شاید این روش جزو دسته روش‌های تعمیر و نگهداری از باتری خودرو سنگین نباشد اما به شما برای جلوگیری از گیر کردن در جاده خیلی کمک می‌کند.

ما در مقاله “تعویض باتری خودرو سنگین“، نکاتی را برای تعویض باتری خودرو سنگین گفته‌ایم که درصورتی که اگر شما باتری اضافه داشته باشید و نیاز به تعویض باتری داشته باشید، خیلی کمک می‌کند.

این روش‌ها و نکات به شما برای نگهداری از باتری خودرو سنگین خیلی کمک می‌کند و باعث می‌شود که کمتری با مشکلات باتری برخورد داشته باشید.

در صورت خرابی باتری خودرو سنگین خود در مشهد و نیاز به تعویض باتری، می‌توانید با شماره 05138381000 یا دیگر خط‌های امداد باتری جوادپور تماس بگیری و درخواست پشتیبانی کنید. در سریع‌ترین زمان یکی از خودروهای مجموعه جوادپور به سمت شما حرکت می‌کند و باتری خودرو سنگین شما را تعویض می‌کند. همچنین درنظر داشته باشید که ارسال و نصب باتری در مشهد از سمت امداد باطری جوادپور به صورت رایگان انجام می‌شود.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم به شما برای نگهداری از باتری خودرو سنگین خود کمک کرده باشیم. خیلی خوشحال می‌شویم که نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و درصورت تجربه خرید از امداد باطری جوادپور، تجربه خرید خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *