مقالات

کاور بدنه ماشین چیست؟ – معرفی 4 نوع کاور خودرو

کاور بدنه ماشین، یکی از جدید‌ترین روش‌ها و محصولاتی است که می‌تواند باعث زیباسازی و اسپرت کردن خودرو شود و علاوه براین می‌تواند از بدنه خودرو دربرابر عوامل مختلفی مانند اشعه‌های خورشید محافظت کند. می‌توان گفت کاور بدنه ماشین چند سالی بیشتر نیست که وارد حوزه اسپرت کردن خودرو شده است، با این حال تا به امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کاور بدنه ماشین و انواع آن بپردازیم.

کاور بدنه ماشین

ماشین شما چیزی بیش از یک وسیله حمل و نقل محسوب میشود. می‌توان گفت ماشین نشان دهنده هویت، موقعیت و دارایی ارزشمند شما محسوب می‌شود. جای تعجب نیست که جذابیت بصری ماشین شما برای خودتان به عنوان مالک اهمیت زیادی دارد. کاور بدنه ماشین یکی از بهترین روش‌ها برای شخصی سازی خودرو محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند تا ماشین خود را زیبا و جذاب کنید.

انواع کاربردهای کاور بدنه ماشین

کاور بدنه ماشین جدا از زیباسازی خودرو کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی کاربردهای آن میپردازیم.

محافظت از بدنه خودرو

کاور خودرو می‌تواند از بدنه ماشین شما دربرابر اشعه‌های خورشید و همچنین ساییدگی و ریختن رنگ محافظت کند و اجازه ندهد تا به بدنه خودروی شما آسیبی وارد شود.

تبلیغات

یکی از جالب‌ترین موارد استفاده از کاور خودرو، تبلیغات است. در ایران بیشتر از این روش برای تبلیغات روی اتوبوس‌ها استفاده می‌شود اما در دیگر کشورها افراد از خودروهای شرکت خود برای تبلیغات محصولات و شرکت خود استفاده می‌کنند.

همانطور که گفتیم کاور خودرو انواع مختلفی دارد و هر یک باعث ایجاد چهره‌ای خاص برای خودروی شما می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع این روکش‌ها میپردازیم.

ظاهر

اکثر افراد هم برای داشتن ظاهری اسپرت‌تر نیز از این کاور‌ها استفاده می‌کنند.

انواع کاور بدنه ماشین

کاور براق

کاور براق بدنه ماشین

کاور‌های براق جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کاورهای خودرو محسوب می‌شوند. این کاورها از رنگ‌های خودرو با کیفیت‌تر هستند و جدا از زیبایی که برای ماشین شما بوجود می‌آورند، می‌توانند از بدنه خودروی شما دربرابر عوامل مختلف محافظت کنند.

کاور فلزی

کاور فلزی بدنه ماشین

تصور کنید یک لایه فلز صیقل یافته روی بدنه خودرو قرار بگیرد و توجه همه را به خود جلب کند. کاور فلزی دقیقا به همین صورت است. این کاور باعث ایجاد درخشش فو العاده‌ای می‌شود حتی بیشتر از کاور براق. این کاور براق و چشم نواز در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید.

این نوع کاور بدنه ماشین انواع مختلفی مانند مدل رنگین کمانی دارد که با عوض کردن زاویه دید رنگ کاور تغییر می‌کند.

کاور مات

کاور مات بدنه ماشین

اخیرا کاور مات طرفداران زیادی را جذب خود کرده است و باعث شده که تقاضای این نوع کاور بسیار بالا رود. کاورهای مات هیچ براقیتی ندارند و نور خورشید را بازتاب نمیکنند به صورتی که می‌‌توان گفت که این نوع کاورها کاملا خاموش و خنثی هستند.

این نوع کاورها واقعا جذاب خاصی را برای ماشین شما بوجود می‌آورد و با اینکه براق نیست باعث جلب توجه بسیار زیادی می‌شود.

کاور ساتن

کاور ساتن بدنه ماشین

یکی از جالب‌ترین کاورهایی که برای بدنه ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاور ساتن است. کاورهای ساتن نه چندان براق هستند و نه کاملا خاموش مانند کاور مات. این کاور باعث می‌شود که حس کنید خودروی شما در ابریشم پیچیده شده است. بطور کلی این نوع کاور هم جزو جذاب‌ترین کاورهای امروزی محسوب می‌شود.

هر یک از این کاور‌ها می‌توانند جذابیت خاصی را برای خودروی شما بوجود آورند و باعث جلب توجه در بین دیگر خودروها شوند. اگر ماشین‌ باز هستید و عاشق درست کردن و اسپرت کردن ماشین هستید، پیشنهاد میکنم حتما مقاله “انواع لوازم اسپرت خودرو” را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی انواع تجهیزاتی که به شما برای اسپرت کردن و زیباسازی خودرو کمک می‌کنند پرداخته‌ایم.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با انواع کاور بدنه ماشین آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *