مقالات

راهنمای انتخاب و خرید بهترین شارژر باتری ماشین

خرید بهترین شارژر باتری خودرو از ميان گزینه‌های متنوعی که در بازار عرضه می‌شوند، برای شما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اینکه بهترین شارژر باتری ماشین کدام است و کدام گزینه می‌تواند انواع باتری‌های خودرو را شارژ کند، در انتخاب محصول موردنظر باید در نظر گرفته شوند. در این بین بد نیست بدانید که تمام باتری‌های خودرو را می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف شارژ کنید.

خرید شارژر باتری ماشین این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و در خانه بتوانید برای شارژ کردن باتری خودروی خود اقدام نمایید. برخی از شارژرهایی که در بازار عرضه می‌شوند، می‌توانند انواع باتری اسیدی، باتری اتمی و باتری خشک را شارژ کنند.

گاهی اوقات در یک صبح سرد زمستانی هنگامی که قصد روشن کردن خودروی خود را دارید، با استارت نخوردن آن مواجه می‌شوید. بدون شک نخستین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد و آن را دلیل روشن نشدن خودرو می‌دانید، باتری است. یک شارژر باتری به عنوان وسیله نجات دهنده هنگامی که به کمک فوری نیاز دارید و باتری ماشین شما کاملاً خالیست، می‌تواند به عنوان یک یاریگر وارد عمل شود. ما در مجله امداد باتری جوادپور تلاش کرده‌ایم که به شما راهنمای خرید بهترین شارژر باتری ماشین و نحوه استفاده از آن را شرح دهیم.

شارژر باتری ماشین چیست؟

قبل از اینکه به بررسی راهنمای انتخاب بهترین شارژر باتری خودرو بپردازیم، ابتدا بهتر است تعریفی از این دستگاه داشته باشیم. شارژر باتری ماشین دستگاهی اتوماتیک بوده که از قطعات مختلفی مانند دیودهای خنک کننده، کاندنساتورها، ترانسفورماتور و غذاهای الکترونیکی دیگر تشکیل شده است. این دستگاه باتوجه‌به نوع طراحی و ساختی که دارد، هنگامی که باتری ماشین شما به اتمام رسیده است، می‌تواند وارد عمل شود. دستگاه شارژر باتری ماشین نوعی دستگاه بوده که استفاده از آن عمر باتری خودرو را افزایش می‌دهد.

در واقع می‌توان گفت که شارژر باتری خودرو نوعی دستگاه یا وسیله الکتریکی بوده که می‌تواند جریان الکتریکی را از باتری عبور دهد. این دستگاه انرژی را در باتری ذخیره خواهد کرد. بسته به نوع باتری و اندازه آن، پروتکل شارژ شدن توسط دستگاه مشخص می‌شود. یک دستگاه استاندارد و با کیفیت به خوبی می‌تواند موجب افزایش طول عمر باتری خودرو نیز شده و از خرابی آن جلوگیری به عمل آورد. استفاده منظم از شارژر باتری سبب جلوگیری از سولفاته شدن آن می‌شود. سولفاته شدن یعنی فرآیندی که هنگام وقوع آن روی سطح باتری می‌توان کریستال‌ های سولفات سرب را مشاهده کرد. این کار سبب می‌شود که عملا باتری خودرو غیر قابل استفاده شود.

تفاوتی ندارد از چه نوع خودرویی استفاده می‌کنید. این دستگاه‌ها می‌توانند باتری تمام خودروها را به عنوان یک ابزار کارآمد شارژ کنند. باتوجه‌به اینکه باتری ماشین برخی مواقع در شرایط خاص امکان دارد که خودرو را متوقف کند و عملکردی درست نداشته باشد، وجود شارژر برای مالک خودرو می‌تواند کارگشا عمل نماید. علاوه بر اینکه برای شارژ باطری خودرو در خانه می‌توان از انواع شارژر باتری استفاده کرد، این ابزار یک گزینه بسیار کارآمد در تعمیرگاه‌ها نیز محسوب می‌شود.

چرا نیاز به خرید شارژر باتری ماشین داریم؟

اهمیت خرید شارژر باتری ماشین زمانی مشخص می‌شود که بدانید این دستگاه‌ها می‌توانند طول عمر باتری خودروی شما را افزایش دهند. امروزه انواع شارژر برای باتری ماشین در شکل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. این دستگاه کاربردی برای هر راننده‌ای می‌تواند یک وسیله ضروری باشد. به‌عنوان‌مثال شارژر باتری ماشین قابل‌حمل را به‌راحتی می‌توانید همواره در صندوق‌عقب خودروی خود حمل کنید. تصور کنید در شرایطی که امکان دسترسی به برق شهری وجود ندارد، باتری خودرو شما از کار افتاده است. در این زمان یک شارژر قابل‌حمل باتری ماشین وارد عمل شده و می‌تواند باتری اتومبیل را شارژ کند.

بهترین شارژر باطری ماشین گزینه‌ای است که دارای توان مناسب بوده و با جدیدترین استانداردهای ایمنی روانه بازار می‌شود. تولیدکنندگان این دستگاه برای محافظت از باتری‌های ماشین و همچنین محافظت از کاربران چندین ویژگی ایمنی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.

انواع شارژر باتری ماشین

برای خرید بهترین شارژر باتری خودرو لازم است که نسبت به انواع مختلف موجود در بازار آشنایی به دست آورید. در حالت کلی هنگامی که قصد خرید شارژر باطری ماشین را دارید، با دو نوع مختلف از این دستگاه مواجه می‌شوید.

  • شارژر شناور یا Float

یکی از انواع شارژرهای باتری اتومبیل که به‌صورت هوشمند عملکرد خود را ارائه می‌دهد، شارژر شناور نام دارد. طراحی و ساخت این نوع شارژر باتری ماشین به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که هنگام پر شدن باتری خودرو و اتمام پروسه شارژ این دستگاه به‌صورت اتوماتیک فعالیت خود را متوقف خواهد کرد. بهره‌مندی از این ویژگی سبب می‌شود که از شارژ شدن بیش از حد باتری خودرو جلوگیری به عمل آید. به همین علت باتری کمتر دچار آسیب می‌شود. با استفاده از این ویژگی دستگاه موردنظر طول عمر باتری را نیز افزایش خواهد داد.

  • شارژر قطره‌ای یا Trickle

اگر قصد خرید شارژر باتری ماشین را دارید، با نوع دیگری از این دستگاه تحت عنوان شارژر قطره‌ای نیز مواجه می‌شوید. طراحی و ساخت این نوع شارژر به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که قادر به جلوگیری از شارژ شدن بیش از حد باتری یا Over Charge است. به همین علت گاهی اوقات در اثر سهل‌انگاری کاربر هنگامی که دستگاه را به باتری ماشین وصل کرده تا حد زیادی امکان شارژ امن از بین می‌رود.

موارد استفاده و کاربردهای شارژر باتری ماشین

مهم‌ترین کاربردهای دستگاه شارژر باطری خودرو کدام‌اند؟ این سؤال نیز یکی از مواردی بوده که به ذهن مالکان خودروها ممکن است برسد. شارژر باتری ماشین دارای چند کاربرد مختلف است.

یک دستگاه شارژ باتری می‌تواند برای روشن‌کردن سریع اتومبیل به‌عنوان استارتر وارد عمل شود. هنگامی که باتری اتومبیل ضعیف شده و قادر به استارت‌زدن نیست، دستگاه شارژ می‌تواند به رفع این مشکل کمک فراوان داشته باشد.

دستگاه شارژ باتری ماشین باتوجه‌به نوع طراحی و ساختی که دارد قادر به شارژکردن انواع باتری خودرو در ولتاژ‌های مختلف است. بسته به نوع ساخت این دستگاه می‌توان از آن برای شارژ کردن انواع باتری‌های تر و خشک استفاده نمود. علاوه بر این برای شارژ کردن باتری اسیدی و باتری اتمی می‌توان از شارژر باتری ماشین کمک گرفت.

خرید بهترین شارژر باتری ماشین این امکان را می‌دهد تا بتوان از یک دستگاه در یک زمان به‌صورت موازی برای شارژ کردن چند باتری ۱۲ ولت استفاده کرد.

مزایای خرید و استفاده از شارژر باتری ماشین

بررسی مزایای انتخاب و خرید بهترین شارژر باتری ماشین نشان می‌دهد که این دستگاه می‌تواند چند ویژگی و مزیت برای شما داشته باشد.

  • افزایش طول عمر باتری خودرو

اگر با ما همراه بوده‌اید در مطلبی جداگانه راهکارهای افزایش طول عمر باتری خودرو را برای شما بیان کرده‌ایم. در این بین یکی دیگر از بهترین روش‌های افزایش طول عمر باتری ماشین استفاده از شارژر است. بهترین شارژر گزینه‌ای است که بتواند سطح شارژ باتری را در مناسب‌ترین حالت حفظ کند. به همین علت سبب افزایش طول عمر باتری خودرو خواهد شد.

  • جلوگیری از خرابی باتری ماشین

برای جلوگیری از خرابی باتری خودرو نیز چند راهکار وجود دارد. یک شارژر مناسب و استاندارد می‌تواند راهکاری عالی برای جلوگیری از خرابی زودرس باتری ماشین باشد. این دستگاه می‌تواند از تخلیه کامل باتری و شارژ آن جلوگیری به عمل بیاورد.

  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه

بهترین دستگاه شارژ باتری خودرو باید در زمانی کوتاه بتواند شارژ باتری ماشین را انجام دهد. این عمل سبب می‌شود که در وقت خود برای رفع مشکل باتری ماشین صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این با خرید شارژر باتری خودرو می‌توانید از پرداخت هزینه‌های دیگر برای تعویض باتری نیز جلوگیری به عمل بیاورید.

راهنمای خرید شارژر باتری ماشین

بررسی راهنمای خرید شارژر باتری اتومبیل نشان می‌دهد که در هنگام انتخاب گزینه موردنظر باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشید. قبل از هر چیز این نکته را فراموش نکنید که بهترین شارژر باتری ماشین گزینه‌ای است که قادر به شارژ کردن باتری انواع خودروهای سبک و سنگین باشد. در انتخاب خرید خود سعی کنید فاکتورهای زیر را مدنظر داشته باشید.

  1. آمپر شارژر باتری

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید شارژر باتری ماشین بررسی آمپر آن است. دامنه آمپر تعیین می‌کند که توانایی شارژر در چه سطحی قرار گرفته است. لازم است که به صورت دقیق این نکته را در نظر بگیرید که از چه مقدار شارژر باتری قصد دارید استفاده کنید. اگر از جمله کاربرانی به شمار می‌روید که استفاده زیاد از اتومبیل ندارید و قصد دارید تنها در زمان‌هایی که ماشین خود را به مدت طولانی روشن نمی‌کنید از شارژر کمک بگیرید، می‌توانید به سراغ یک دستگاه با آمپر پایین بروید. باتوجه‌به اینکه شارژر باتری خودرو با آمپر بالا نسبت به یک شارژر با آمپر پایین گران‌تر است، برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های زیاد این نکته را در نظر داشته باشید. یک شارژر با آمپر بالا می‌تواند حتی باتری مرده را بسیار سریع به کار بیندازد. اگر راه‌اندازی سریع باتری ماشین برای شما اهمیت زیادی دارد، سعی کنید به سراغ گزینه‌ای با آمپر بالا بروید.

  1. ولتاژ شارژر باتری

بخش زیادی از اتومبیل‌ها دارای باتری ۱۲ ولتی هستند. به همین علت هنگامی که قصد خرید شارژر باتری خودرو را دارید، ابتدا باید اطمینان به دست آورید که شارژر خریداری شده قادر به شارژ کردن باتری ۱۲ ولت خودرو است. خوشبختانه امروزه انواع شارژر باتری ماشین در بازار عرضه شده که در شکل‌های مختلف و با اندازه‌های ۶ ولت، ۱۲ ولت و ۲۴ ولت قادر به شارژ کردن انواع باتری موتورسیکلت، خودروهای سواری و حتی کامیون‌های بزرگ هستند.

  1. بررسی شاخص‌های شارژر

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات که در خرید بهترین شارژر باتری خودرو باید در نظر بگیرید، شاخص‌های قرار گرفته شده بر روی آن به شمار می‌رود. در واقع اینکه در زمان شارژ بتوان زبانه را روی ظرفیت باتری نگه داشت بسیار مفید است. بهترین شارژر باتری ماشین گزینه‌ای است که شاخص‌هایی را برای نگه داشتن زبانه روی ظرفیت باتری با خود به همراه داشته باشند. علاوه بر این مواقعی که قطبیت معکوس رخ می‌دهد، شارژر باتری باید با یک زنگ هشدار یا واحد این عمل را به شما اطلاع دهد. این ویژگی بسیار ضروری بوده و به خصوص برای افرادی که آشنایی چندانی با نحوه شارژ کردن باتری اتومبیل با استفاده از شارژر ندارند یک قابلیت مهم محسوب می‌شود.

  1. بهره‌مندی از ویژگی‌های ایمنی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید شارژر باتری ماشین باید در نظر بگیرید، ویژگی‌های ایمنی دستگاه به شمار می‌روند. هنگامی که یک محصول با این حساسیت را انتخاب می‌کنید باید بدانید که لازم است سطح امنیت بالایی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال گاهی اوقات شارژ بیش از حد باتری خودرو عواقب خطرناکی می‌تواند به وجود بیاورد. گاهی اوقات این کار ممکن از سبب از بین رفتن باتری به صورت کلی شود.

از طرف دیگر همان‌گونه که می‌دانید مواد شیمیایی مضر در باتری‌های ماشین وجود دارند. این مواد شیمیایی هم برای سلامت فرد و هم برای محیط‌زیست بسیار خطرناک هستند؛ بنابراین لازم است که در هنگام خرید قطعات اتومبیل و دستگاه‌هایی مانند شارژر باتری، ویژگی‌های مختلفی در نظر گرفته شوند تا سطح ایمنی و امنیت فرد و محیط‌زیست را بتوان افزایش داد. سعی کنید برای خرید شارژر باتری خودرو به سراغ گزینه‌ای بروید که دارای موارد ایمنی زیر باشد.

  1. حفاظت از قطبیت معکوس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بحث ایمنی شارژر باتری خودرو همواره مورد تأثیر قرار می‌گیرد، دارا بودن ویژگی حفاظت از قطبیت معکوس است. بارها مشاهده شده که کاربر به اشتباه و به صورت تصادفی کابل‌ها را به هم متصل می‌کند. در این مواقع یک ویژگی امنیتی و حفاظتی باید وارد عمل شده تا از جرقه‌زدن و برق‌گرفتگی جلوگیری به عمل آورد.

  1. دارا بودن حالت شناور / حالت نگهداری

شارژرهای اتوماتیک دارای این ویژگی هستند. هنگامی که شارژ باتری به صورت کامل انجام گیرد سیستم به صورت خودکار این عمل را تشخیص می‌دهد. باتوجه‌به اینکه شارژ شدن بیش از حد باتری خودرو ممکن است موجب افزایش دمای آن و بروز آسیب‌های جدید تا حد انفجار شود، بهره‌مندی از این ویژگی ایمنی اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. توصیه ما این است که برای خرید بهترین شارژر باتری خودرو به سراغ گزینه‌ای با حالت نگهداری و یا حالت شناور بروید.

  1. گیره‌های مقاوم در برابر جرقه

اگر در حین فرآیند شارژ کردن باتری ماشین بی‌ احتیاطی کنید، ممکن است زمان وصل کردن گیره‌های شارژر با مشکلاتی مانند جرقه‌زدن آن‌ها مواجه شوید. امروزه شارژرهای موجود در بازار دارای ویژگی ایمنی هستند که حتی می‌توانند از بروز کوچک‌ترین جرقه در اتصال جلوگیری به عمل بیاورند.

  1. امکانات شارژر باتری خودرو

در انتخاب و خرید بهترین شارژر باتری خودرو باید امکانات و ویژگی‌های دستگاه را به‌عنوان فاکتوری مهم مدنظر قرار داد. قیمت شارژر باتری ماشین باتوجه‌به امکاناتی که دارد مشخص می‌شود. به‌عنوان‌مثال برخی از شارژرهای باتری خودرو دارای پورت USB هستند. این ویژگی برای کاربران بسیار جذاب بوده و با استفاده از آن می‌توانند لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند خود را شارژ کنند.

از دیگر ویژگی‌هایی که در قیمت شارژر باتری خودرو مؤثر هستند، می‌توان به بهره‌مندی از چراغ هشدار یا نورافکن و همچنین نمایشگر عددی میزان شارژ اشاره نمود. سعی کنید به سراغ گزینه‌ای بروید که دارای ویژگی‌ها و امکانات زیر باشد.

  • دارا بودن پورت USB برای شارژ گوشی هوشمند و لپ‌تاپ
  • قطب‌نما و چکش اضطراری
  • نورافکن یا چراغ هشدار
  • دارای خروجی ۱۲ ولت فندکی
  • مجهز به نمایشگر عددی میزان شارژ
  • ولتاژ ۲۴ ولتی برای شارژ باتری ماشین‌های سنگین
  • تست ولتاژ باتری
  • هشدار هنگام وصل کردن کابل‌ها به صورت اشتباه و اتصال قطب مثبت و منفی باتری

یک نکته مهم که وجود دارد این است گاهی اوقات هنگام خرید شارژر باتری خودرو، فروشنده از شما سؤال می‌کند که یک شارژر چندتایی نیاز دارید؟ باتوجه‌به اینکه برخی از باتری‌ها می‌توانند چند باتری ۶ ولتی را به صورت سری و هم‌زمان شارژ کنند، از این عبارت یعنی باتری چندتایی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال یک شارژر باتری ۸تایی این امکان را به شما می‌دهد که به صورت سری و هم‌زمان بتوانید ۸ باتری ۶ ولتی را به دستگاه متصل کرده و آن‌ها را شارژ کنید.

ویژگی‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند ارزش خرید یک شارژر باتری اتومبیل را افزایش دهند. بهره‌مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین ویژگی‌هایی مانند قابلیت شارژ سریع در کنار طراحی مقاوم و بدنه مستحکم را می‌توان قابلیت‌هایی نام برد که علاوه بر افزایش کیفیت و کارایی محصول سبب بالا رفتن قیمت دستگاه نیز خواهند شد.

نحوه استفاده از شارژر باتری ماشین

نحوه استفاده صحیح از شارژر باتری خودرو یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد شارژ کردن باتری اتومبیل خود را دارند. استفاده اصولی از شارژر باتری علاوه بر اینکه ایمنی کاربر را افزایش می‌دهد، برای حفظ ایمنی وسیله نقلیه نیز امری ضروری به شمار می‌رود. برای شارژ کردن باتری خودرو سعی کنید مراحل زیر را با دقت طی نمایید.

در گام نخست باید اطمینان حاصل نمایید که برای باتری ماشین خود از شارژر مناسب جهت شارژ کردن استفاده می‌کنید.

مطالعه کتابچه راهنمای شارژ نیز اهمیت بالایی دارد. لازم است که اطمینان به دست آورید که طریقه کارکرد شارژر چگونه است. تمام هشدارهایی که در کتابچه راهنما درج شده‌اند را با دقت مطالعه کنید.

ابتدا کابل سیاه رنگ یا قطب منفی را برداشته و سپس کابل قرمز یا قطب مثبت را بردارید.

یک نکته ایمنی که وجود دارد این است که باید نسبت به خاموش بودن سوئیچ برق اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که شارژر باتری به پریز برق متصل نیست.

اکنون کابل مثبت گیرنده را به قطب مثبت ماشین و کابل منفی را به ترمینال منفی باید وصل کرد.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد این است که باید تصمیم بگیرید قصد دارید از شارژ سریع یا شارژ آهسته استفاده کنید.

اگر قصد شارژ کردن تدریجی باتری خودرو را دارید، نیاز به جریان شارژ و ولتاژ کمتری خواهید داشت. برای شارژ سریع باید دستگاه را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که ولتاژ و جریان شارژ بالاتری را داشته باشد. مطالعه دفترچه راهنمای شارژر برای تنظیم این واحدها اهمیت دارد.

اگر شارژر باتری اتومبیل اتوماتیک باشد، لازم است که تعیین کنید آیا قصد دارید مدت زمان مشخصی از دستگاه کمک بگیرید یا به محض اینکه به صورت کامل شارژ باتری اتومبیل انجام شده دستگاه به صورت خودکار وارد عمل شده و خاموش شود.

پس از اینکه فرآیند شارژ باتری خودرو به صورت کامل انجام شد، حتماً ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس از روی باتری خودرو آن را جدا کنید.

در گام آخر کابل‌ها باید از باتری جدا شوند توصیه ما این است که ابتدا کابل منفی را جدا کنید.

قیمت شارژر باتری ماشین

قیمت شارژر باتری خودرو باتوجه‌به چندین فاکتور مشخص می‌شود. باتوجه‌به امکانات و ویژگی‌هایی که یک شارژر دارد، قیمت آن را تعیین می‌کنند. به‌عنوان‌مثال قیمت شارژر باتری ماشین حرفه‌ای و پیشرفته باتوجه‌به اینکه تمام ویژگی‌های ایمنی و امنیتی را دارا بوده و می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن بهره برد نسبت به شارژرهای معمولی بیشتر است. شارژر باطری ماشین ارزان قیمت در بازار وجود داشته که به صورت محدود امکاناتی در دسترس شما قرار می‌دهند. قیمت دستگاه شارژ باطری ماشین قابل حمل خانگی مناسب بوده و با انتخابی درست می‌توانید از ویژگی‌های دستگاه در مدت زمان زیادی بهره‌مند شوید.

مرکز فروش شارژر باطری ماشین

اگر قصد خرید شارژر باتری خودرو را دارید، باتوجه‌به اینکه انواع شارژر در شکل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند انتخاب و خرید بهترین و کارآمدترین گزینه اهمیت بالایی دارد. مراکز فروش باتری و شارژر باتری ماشین مدل‌های مختلفی از این دستگاه را در دسترس شما قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *