مقالات

خرید باطری ماشین خارجی یا داخلی ؟

ما همیشه در خرید قطعات خودرو مثل باتری، بین اینکه ایرانی بخریم یا خارجی مطمئن نیستیم. برای ما مهم است که قطعه ای که میخریم باکیفیت باشد و ما نیازی به تعویض مجدد قطعه به دلیل عدم مرغوبیتش نداشته باشیم.

از قدیم در ذهن ما بوده که جنس های خارجی بهتر و با کیفیت تر از تولیدات داخلی هستند، اما این همیشه درست نیست. در ادامه باهم بررسی می کنیم که در خرید قطعاتی مثل باتری خودرو خارجی بخریم بهتر است یا ایرانی؟


مقایسه باتری ایرانی و باتری خارجی

باتری های خارجی در شرایط حال حاضر تحریم و قیمت بالای دلار، کمیاب هستند و خدمات مناسبی هم ندارند و مهمترین مساله ای که وجود دارد تاریخ تولید قدیمی باتری هاست و این موضوع را در نظر داشته باشید که یک باتری خارجی تا حدود 3 ماه طول می کشد تا از گمرک ترخیص گردد.

باتری‌های خارجی بسیار گران هستند و پیدا کردن‌شان هم بسیار سخت است، اما طول عمر آنها بین 6 تا 7 سال است.

در مقایسه باتری‌های ایرانی طول عمر بین 2 تا 3 سال دارند، قیمت ارزان‌تر، گارانتی و راندمان مناسبی دارند.

در نتیجه با اینکه طول عمر باتری‌های ایرانی کمتر است اما همچنان اگر شما طی این 6 تا 7 سال دو یا سه بار باتری‌های ایرانی را تعویض کنید، مبلغی که نیاز است پرداخت کنید هزینه آن کم‌تر از خرید یکبار باتری خارجی است همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که باتری‌های ایرانی در مقایسه با باتری‌های خارجی از کیفیت و راندمان خوبی برخوردارند.

می‌توانید مدل باتری‌های مختلف ایرانی را برای خودروی خارجی خود با بهترین قیمت از مجموعه باتری جوادپور خریداری کنید. درنظر داشته باشید که پس از استفاده از باتری ایرانی، درصورتی که از آن رضایت نداشته باشید می‌توانید باتری را ارجاع دهید.

بهترین برندهای باطری خودرو موجود در بازار ایران

در حال حاضر شرکت های زیادی نسبت به تولید باطری خودرو ها اقدام می کنند ولی از بهترین شرکت ها می‌توان به آکو باتری، صبا باتری، سپاهان باتری و برنا باتری اشاره کرد.

آکو باتری:

شرکت آکوباتری یا اشجع باطری یکی از بزرگترین توزیع کنندگان باتری در سراسر کشور است.زاین شرکت فعالیت خود را از سال 1361 شروع کرد. و در طی فعالیت خودش توانسته به یکی از بهترین ها تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با این برند مقاله معرفی شرکت آکوباتری را بخوانید.

صبا باتری:

کارخانه تولید باتری صبا، تولید کننده انواع باتری های موجود در بازار با هر سایز و اندازه ای می باشد از مهم ترین محصولاتی که این کارخانه روانه بازار می کند باتری های اتمی واریان صبا و آرمو و ورسک می باشد.

باتری های با آمپر های 55، 66 و 74 را می توان به عنوان پرفروش ترین محصولات این شرکت نام برد.

جالب است که بدانید پرفروش ترین باتری که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد واریان است که توسط این شرکت تولید و توضیع می‌شود.
برای آشنایی بیشتر مقاله معرفی شرکت صبا باتری را بخوانید.

سپاهان باتری:

سپاهان باتری از کارخانه هایی است که انواع باتری ها می‌کند و این باتری ها را با کیفیت های متفاوت و البته با قیمت متفاوت وارد بازار می‌کند.

اکثر محصولات این کارخانه دارای استاندارد های معتبر GIS و DIN هستند که از محبوب ترین این محصولات می شود به  اوربیتال، سویو، بارکس، پاورایکس و یاشا اشاره کرد.

باطری های تولید شده در این کارخانه ویژگی های خاصی دارد که به آن می پردازیم:

در هوای سرد سریع روشن می شود، طول عمر مناسبی دارد و از عایق های پیشرفته و باکیفیت استفاده می‌کند و مهم ترین آپشن این کارخانه استفاده کردن از فیلتر هایی است که احتمال انفجار را به کمترین حد خود می‌رساند.
برای آشنایی بیشتر با این برند مقاله معرفی شرکت سپاهان باتری را بخوانید.

برنا باتری:

برند برنا باتری یکی دیگر از تولید کنندگان باتری داخلی است، که در سال 1369 که در کشور باتری خودرو به شدت کمیاب شده بود، به فکر تولید باتری ملی افتاد و در واقع اولین قدم های تاسیس آن برداشته شد.
سپس این شرکت با گذشت 4 سال یعنی در سال 1373 به طور رسمی تولیدات و توزیعات خود را شروع کرد و به بهره برداری رسید.
درباره برنا باتری در مقاله معرفی شرکت برنا باتری بیشتر بخوانید.

گارانتی باتری های ایرانی چگونه است؟

به طور کلی باتری های ایرانی برای باتری خودروهای سواری گارانتی 12 ماهه و برای باتری خودروهای سنگین گارانتی 6 ماهه ارائه می‌کند.
درباره گارنتی این باتری ها  در مقاله گارانتی باتری های ایرانی چگونه است؟ بخوانید.

به طور کلی باتری های ایرانی برای ما از هر نظر مناسب تر از باتری های خارجی در می‌آیند.
راستی شما می‌توانید در اینستاگرام هم ما را برای مطالب آموزشی بیشتر دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *