مقالات

راهنمای خرید سیستم صوتی خودروی عالی

اگر شما هم مثل من هستید ، زمان زیادی در ماشین خود میگذرانید. هیچ راهی بهتر از گوش دادن به برخی صداها مثل موزیک،یادکست و …. برای گذراندن آن زمان وجود ندارد.

یک سرمایه گذاری برای وسیله نقلیه شما یک سیستم صوتی با کیفیت بالاست که در آن سیستم اصلی شما از یک واحد استریو ، یک ساب ووفر ، یک تقویت کننده و کابل های برای اتصال آن ها تشکیل شده است.


یکی از بهترین سیستم های صوتی برای خودرو هد یونیت ( پخش ) کنوود Excelon DNX697S ، جفت شده و با بلندگو های پایونر TS-A1370F است. چون ویژگی های ارتقا یافته ای دارن که منجر به کیفیت عالی صدا می شود. یا یک ساب ووفر DUal Electronics BP1204 جفت شده با یک آمپ Rockford Fosgate R2-500X1 برای کیفیت صدا باس بهترین است.

در این مقاله ، مواردی را که باید هنگام تصمیم گیری در مورد سیستم صوتی ماشین خود در نظر بگیرید ، مورد بحث قرار خواهیم داد ، ما همچنین در مورد ویژگی ها ی مختلفی که باید به آن ها توجه کنید بحث خواهیم کرد و بهترین سیستم های صوتی  موجود را به شما ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم سیستمی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

بخش های سیستم صوتی برای خودرو

چند جزء اصلی سیستم صوتی خودرو را تشکیل می دهند و هر جزء بر صدا و کیفیت کلی سیستم تأثیر می گذارد.

سیستم های صوتی در مورد عملکرد و کیفیت بر اساس کیفیت هر یک از اجزای آنها بسیار متفاوت هستند. ابتدا، بیایید به آنچه که یک “سیستم” صوتی را شامل می شود نگاه کنیم.

گیرنده استریو / واحد مرکزی ( هد یونیت )

هد یونیت یا گیرنده بخش مرکزی سیستم صوتی خودرو شما است. این پنل کنترلی است که در قسمت داشبورد/کنسول اصلی وسیله نقلیه شما تنظیم شده است.

این چیزیه که میتونید با کمک اون به حالت های مختلف رادیو، بلوتوث، USB و … جابجا بشید و همچنین اینجا جایی است که صدا را کنترل می‌کنید یا به میکسر صدا دسترسی پیدا می‌کنید تا بم یا تریبل صدای دلخواه خود را افزایش یا کاهش دهید.

آمپلی فایر

دریافت کیفیت صدایی که در سری  فیلم‌های سریع و خشن شنیده‌اید، تنها با استفاده از یک هدیونیت جدید و بلندگوهای بزرگ‌تر ممکن نیست. به همین سادگی نیست!
شما به یک آمپلی فایر نیاز دارید تا قدرت سیگنال صوتی را افزایش دهید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

مقاله ی مرتبط: آمپلی فایر ماشین چیست؟

ساب ووفر

حتی اگه ساب ووفر شبیه یک بلندگوی بزرگ به نظر برسه اما بازهم یکی نیستند. ساب ووفر گاهی اوقات با اسم ” ساب ” شناخته میشه.

ساب ووفر بلندگوهایی هستند که برای تولید صداهایی با فرکانس پایین و باس طراحی شده اند.

Two modern power loudspeakers isolated on white background 3d

بلندگو ها

بلندگوها یکی از مهمترین اجزای سیستم صوتی شما هستند. بلندگوها سیگنال الکترونیکی را از صدای شما دریافت می کنند و آن را از طریق ارتعاشات به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
هوای ارتعاشی چیزی است که سیگنال صوتی را از دستگاه صوتی به پرده گوش شما منتقل می کند.
سیستم صوتی خودرو شما از انواع مختلفی از بلندگوها استفاده می کند که در فرکانس های مختلف صدا تخصص دارند و آنها را برای تولید بهترین کیفیت صدا در ماشین شما ترکیب می کنند.

مواردی که باید هنگام انتخاب سیستم صوتی در نظر بگیرید

علاوه بر اجزای منفرد سیستم صوتی خودرو، باید ویژگی ها و عملکردهای مختلف موجود را نیز در نظر بگیرید.
اگرچه بسیاری از بلندگوهای خودرو می توانند صدای بسیار خوبی داشته باشند، اما چیزی بیشتر از کیفیت صدا در آن وجود دارد. در اینجا برخی از مهم ترین و محبوب ترین ویژگی هایی که باید هنگام تصمیم گیری به دنبال آنها باشید آورده شده است:

ورودی های موجود

این فقط یک روش فانتزی برای گفتن است، “وقتی دکمه “منبع” را فشار می‌دهید چه چیزی نشان می‌دهد؟ شما باید در نظر داشته باشید که برای چه چیزی از سیستم خود استفاده خواهید کرد – آیا به سی دی گوش می دهید؟ وصل شدن با بلوتوث گوشی؟ آیا یک آیپاد قدیمی دارید که هنوز هم دوست دارید آن را وصل کنید؟

درمورد دیگر ورودی های سیستم ماشین خود فکر کنید، اگه پورت USB نداره شاید بخواهید تهیه کنید. همین کار درمورد جک هدفون یا AUX هم صدق میکنه، حتی اگه خودتون استفاده نکنید ممکنه همراه یا مسافری داشته باشید که بخواهد گوشیش رو به سیستم شما وصل کند.

همچنین فقط ورودی های صوتی نیست – آیا می خواهید بتوانید دی وی دی ها را در وسیله نقلیه خود پخش کنید؟ دوربین دتده عقب چطور؟ اگر سیستم صوتی خود را ارتقا می دهید، به ویژگی های مرتبطی فکر کنید که ممکن است بخواهید نه تنها در حال حاضر بلکه در آینده نیز اضافه کنید.

مسیریابی و جی پی اس(GPS)

سیستم صوتی خودرو شما قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به پخش موزیک های پرطرفدار ابی و معین هست اگه سیستمی انتخاب کنید که قابلیت های لازم را داشته باشد میتونه به شما کمک کنه که از نقطه ی آ به نقطه ب بروید. بسیاری از سیستم هایی که امروزه در بازار موجود هست ، شامل نوعی عملکرد مسیریابی گام به گام است یا حداقل به شما گزارش ترافیک به روز همان لحظه را می دهد.

ظاهر، احساس و اندازه

خیلی مهمه که به ابعاد سیستم صوتی توجه کنید، مثل اینکه آیا در فضای مورد نظر خودروی شما قرار میگیرد یا خیر. همچنین به کنترل ها و دکمه ها و طراحی فیزیکی نگاه کنید. آیا خوشگل و کاربر پسند هست؟

آیا اون چیزی که شما میخواهید به نظر میرسه؟ به شما چشمک میزنه که منو بخر؟

در موزد استفاده از پخش و هد یونتیت خود فکر کنید. صفحه های لمسی واقعا باحالند و بسیار پیشرفته به نظر می رسند اما عملکرد استفاده از آنها در هنگام رانندگی رو در نظر بگیرید.
چرخوندن بک دستگیره یا فشار دادن یک دکمه بسیار ساده تر از کار با منو ها هنگام رانندگی است. این دلیل دیگه ای که هنگام انتخاب سیستم پخش، کنترل های صوتی  تقریبا ضروری هستند.

هزینه و قیمت

وقتی به این اجزا و ویژگی ها و کیفیت هرکدام نگاه میکنید، مهم است که بودجه ی خودتون رو در نظر بگیرید. قیمت بسیاری از اقلام به طور قابل توجهی متفاوت است.

در انتها باید باتری ماشین خودتون رو هم در نظر بگیرید که با سیستم صوتی هماهنگ و همگن باشه و ضعیف تر از نیاز سیستم صوتی شما نباشه ما یک مقاله دیگه در این زمینه نوشتیم و این مورد رو به صورت کامل توضیح دادیم
مفاله ی مرتبط: باتری مناسب سیستم صوتی

برای خرید سیستم صوتی خودرو ودتون این موارد رو باید در نظر بگیرید تا بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید و از صدای فوق العاده سیستم خودتون لذت ببرین.
فقط بعد از اینکه سیستم خودتون رو انتخاب کردین و خریدید مراقب باشید و صدای سیستمون رو هرجایی بلند نکنید تا موجب آزار دیگران نشید تا پلیس هم به شما کاری نداشته باشه
ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، اگه شما هم نظر یا تجریه ای دارید که میتونه به ما و بقیه برای خرید سیستم صوتی ماشینشون کمک کنه برامون کامنت بزارین.

1 thoughts on “راهنمای خرید سیستم صوتی خودروی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *