مقالات

مقایسه بهترین باتری های ایرانی

رشد سریع و با شدت فناوری، صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده است و در حال حاضر شرکت های باتریسازی زیادی در کشور خودمون در حال فعالیت هستند. باتری شرکت های مختلف با فناوری و تکنولوژی متفاوت از دیگری ساخته می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به مقایسه بهترین باتری های ایرانی می‌پردازیم.


با توجه به پیشرفت تکنولوژی تقریبا الان همه از باتری های اتمی به جای باتری های اسیدی استفاده می‌کنند که قبل از اینکه به کیفیت باتری های اتمی شرکت های مختلف بپردازیم بیایید باتری های اتمی را بیشتر بررسی کنیم.

این باتری ها، مادام العمر مهر و موم شده اند زیرا نیازی به شارژ آب ندارند و به اصطلاح MF هستند. این باتری ها الکترولیت ها را با سرعت کمتری از دست می‌دهند زیرا پایانه های آنها از سرب و کلسیم ساخته شده‌اند.
در این باتری ها از اکسیژن و هیدروژن آزاد شده برای واکنش‌های بیشتر استفاده شده، در نتیجه نیازی به شارژ آب ندارند. تنها کاری که باید برای نگهداری این باتری ها انجام دهید این است که هر از گاهی بدنه بیرونی باتری را پاک کنید تا تمیز بماند.

انواع باتری MF

دو نوع باتری سیلد وجود دارد. در نوع اول از اسید به شکل ژل (ژل) استفاده می کنند در حالی که نوع دوم از تشک های الیاف شیشه ای (AGM, Absorbent Glass Mat) ساخته شده. هر دو باتری آب و اکسیژن در صفحه مثبت و هیدروژن در صفحه منفی تولید می کنند تا به خودی خود سطح آب را تنظیم کنند.

1. باتری های ژل:

باتری ژله ای یک باتری سرب اسیدی است که توسط یک سوپاپ تنظیم می شود و بسیار قوی است. این باتری های خودرو حاوی الکترولیت همراه با دود سیلیس است که باعث ایجاد ماده ژل مانند می‌شود. گازها در داخل با هم ترکیب می شوند تا آب بسازند، بنابراین نیازی نیست هر از چندگاهی به آنها آب مقطر اضافه کنید.

2.باتری های AGM:

باتری های جاذب شیشه ای برای نیازهای بالا طراحی شده اند زیرا همه کاره هستند و عملکرد بالایی دارند. از نظر ساختار، شبیه به باتری سلول مرطوب هستند. الکترولیت آنها شناور آزاد نیست بلکه در یک جدا کننده الیاف شیشه ای متصل است. علاوه بر این، آب بندی بدون هوا به دلیل ترکیب مجدد اکسیژن و هیدروژن در داخل، نیاز به شارژ آب مجدد را حذف می‌کند.
سطح تماس بزرگ آن باعث می شود باتری نشتی نداشته باشد و همچنین به خروجی برق کمک می کند. برای اطمینان از حداکثر ایمنی با محافظت از باتری در برابر فشار اضافی، سلول باتری جداگانه به یک شیر اطمینان مجهز شده است. در مورد عمر باتری نیز یک باتری AGM می تواند سه برابر بیشتر از یک باتری استارتر معمولی مقاومت کند.

مزایای باتری های اتمی

1. کاهش خطر گرم شدن بیش از حد
باتری های اتمی از پایانه های سرب و کلسیم استفاده می کنند که گرم شدن بیش از حد باتری را کاهش می دهد. همچنین دارای سیستم تهویه مضاعف یا یک خنک کننده سریع جدا هستند که از گرم شدن بیش از حد باتری ها جلوگیری می کند و همچنین دمای مطلوب را فراهم می کند.

2. تنظیم سطح آب
در این باتری ها یک چرخه نوترکیبی اکسیژن وجود دارد که از همان هیدروژن و اکسیژن بارها و بارها استفاده می کند.

3. خودپایدار
دارای یک سیستم بسته با قابلیت خودپایداری ویژه است که ایمنی بیشتر را تضمین می کند.

4. ضد نشت
از آنجایی که آب در خود باتری ایجاد می شود، نیازی به باز کردن باتری و ریختن آب در داخل آن نیست. به این ترتیب، شما مجبور نیستید با نشت های احتمالی مقابله کنید و همچنین از دست شما در برابر اسید سولفوریک محافظت می کند که می تواند به پوست یا لباس شما آسیب برساند.

5. ماندگاری بیشتر
چرخه نوترکیبی اکسیژن و رویه مهر و موم شده (فقط با یک سوراخ کوچک به عنوان دریچه) حداقل از دست دادن آب را تضمین می کند و سرعت تخلیه خود را کاهش می دهد و در نتیجه دوام باتری ها را افزایش می دهد.

6. کاهش زمان استارت
یک باتری اتمی، به دلیل ذخیره بالا و ظرفیت استارت سرد، حتی در هوای سرد به راحتی روشن می‌شود.

7. عملکرد بیشتر
مقاومت در برابر خوردگی و طراحی بدون ریزش به افزایش عملکرد و طول عمر باتری های اتمی کمک می کند.

8. مقرون به صرفه
باتری های اتمی با در نظر گرفتن نیازهای مردم عادی ساخته شده است. این باتری ها به کاهش هزینه های نگهداری کمک می کنند، عمر طولانی تری دارند و نیازی به شارژ آب ندارند. همه اینها به صرف حداقل تلاش، زمان و هزینه برای نگهداری باتری کمک می کند و آن را به یک انتخاب اقتصادی تبدیل می کند.

حال که با باتری های اتمی و مزایا آنها به خوبی آشنا شدید بیایید باتری های اتمی شرکت های مختلف ایرانی را مقایسه کنیم.

مقایسه بهترین باتری های ایرانی

از بهترین باتری های ایرانی می‌توان به چهار شرکت معروف و موفق: صبا باتری، برنا باتری، اشجع باتری و سپاهان باتری اشاره کرد.

باتری های صبا

صبا باتری یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان باتری ایرانی است. که باتری های آن از کیفیتی معمولی اما قیمتی مناسب برخوردار هستند. این باتری ها طول عمری معمولی با گارانتی 9 ماهه دارند.
درباره شرکت صبا باتری و برندهای آن در مقاله معرفی شرکت صبا باتری بیشتر بخوانید.

باتری های برنا

برنا باتری نیز از تولیدکنندگان رده اول داخلی است که طبق نظرسنجی های تیم ما اکثر مصرف کنندگان از باتری های این شرکت راضی بودند. برنا باتری، باتری هایی با طول عمر بالاو کیفیتی مطلوب تولید می‌کند و گارانتی اراده شده بهتر و بالاتر از دیگر شرکت هاست. البته باتری های این شرکت از قیمتی بالاتر برخوردار هستند
درباره شرکت برنا باتری و برندهای آن در مقاله معرفی شرکت برنا باتری بیشتر بخوانید.

باتری های اشجع (کارپیل)

اشجع یا آکوباتری که یکی از تولیدکنندگان باتری داخلی با تکنولوژی مدرن است. باتری های کارپیل که یکی از برند های این شرکت است طول عمری بالا و کیفیت خوبی دارند همچنین گارانتی ارائه شده آنها مناسب است. یکی از بهترین ویژگی های باتری های کارپیل قدرت استارت زنی بالا آنهاست.
که البته نکات مثبت این باتری سبب شده که قیمت باتری آن از شرکت هایی مثل صبا باتری بیشتر باشد که باز هم با توجه به ویژگی هایی که دارد مقرون به صرفه است.
درباره اشجع باتری در مقاله معرفی شرکت آکوباتری بیشتر بخوانید.

باتری های سپاهان

سپاهان باتری که اولین تولیدکننده باتری های نسل جدید بوده است، باتری هایی با گارانتی خوب و طول عمری متوسط تولید می‌کند. این باتری ها با توجه به قیمت بالایی که دارند از کیفیتی معمولی برخوردار هستند.
درباره سپاهان تری در مقاله معرفی شرکت سپاهان باتری بیشتر بخوانید.

با توجه به تجربه ما در صنعت باتری و با مقایسه بهترین باتری های ایرانی، ما به شما باتری های کارپیل و برنا را توصیه می‌کنیم و از بالاترین کیفیت ها برخوردار هستند.
البته باز هم ممکن است که تجربه شخصی شما متفاوت باشد، شما می‌توانید نظرات خود را در پایین این مقاله درباره بهترین باتری های ایرانی با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع:

1 thoughts on “مقایسه بهترین باتری های ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *