مقاله‌های تخصصی

بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری کدام است؟

بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری کدام است؟

بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری کدام است؟ به احتمال فراوان اگر شما نیز در مناطق گرم و خشک کشور زندگی می‌کنید و قصد خرید باتری خودرو را دارید، با این سوال مواجه می‌ شوید. با توجه به اینکه عوامل متعددی می‌توانند بر روی طول عمر باتری ماشین و عملکرد آن تأثیر مستقیم بگذارند، هنگام خرید این قطعه حیاتی لازم است نکات مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ ترین عواملی که در عملکرد باتری اتومبیل تاثیرگذار بوده، دمای هوای محیط است. وسعت کشور ما به حدی زیاد بوده که اختلاف دما در استان‌ ها و تنوع آب و هوا در مناطق مختلف را شاهد هستیم. به همین علت هنگام خرید باتری مناسب خودرو باید نوع آب‌وهوای منطقه را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیرید.

اگر در مناطق گرم جنوبی کشور و یا در برخی استان‌های مرکزی مشغول به زندگی هستید، لازم است که به سراغ خرید باتری مخصوص مناطق گرمسیری بروید. خرید باتری مناسب مناطق گرمسیری کمک می‌کند تا بتوانید از کارایی و طول عمر بالایی آن‌ها بهره‌مند شوید.

اهمیت خرید باتری مخصوص مناطق گرمسیری چیست؟

خرید باتری مخصوص مناطق گرمسیری از آن جهت حائز اهمیت بوده که تأثیر دما بر روی عملکرد این قطعه هر سیستم الکتریکی خودرو بسیار پررنگ است. برخلاف تصور بخش زیادی از افراد که بر این باورند دمای پایین فصل زمستان می‌تواند خطر بیشتری را برای باتری اتومبیل به وجود بیاورد؛ ولی باید بدانید که دمای بالای تابستان و گرمای شدید هنگام روشن کردن کولر خودرو می‌تواند باتری را تحت فشار به‌مراتب بیشتری بگذارد. این شرایط نشان می‌دهد که در خرید باتری خودرو باید با توجه به نوع آب‌وهوای منطقه بهترین انتخاب را داشته باشید.

منظور از باتری گرمسیری چیست؟

شرایط آب‌وهوایی گرم نقش زیادی در کاهش عمر باتری خودرو می‌گذارد. افرادی که در مناطق جنوبی و گرم کشور مشغول به زندگی هستند به‌خوبی این امر را درک می‌کنند. این دسته از افراد باید باتری خودرو را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که از کارایی و طول عمر بالای آن‌ها بهره ببرند. به طور کلی افزایش ۱۰ درجه‌ای هوا می‌تواند سبب نصف شدن عمر باتری خودرو شود. شرایطی که نشان می‌دهد اگر در آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنید و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد نسبت به آب‌وهوایی که دارای دمای ۳۰ درجه‌ای باید به مراتب زودتر باتری خودروی خود را تعویض کنید. اگر طول عمر مفید باتری خودرو را 3 سال در نظر بگیریم، این باتری در محیط‌هایی با دمای ۳۰ درجه‌ای 3 سال و در محیط‌های با دمای ۴۰ درجه حدود ۱.۵ سال عمر خواهند کرد.

با توجه به این امر تولید کنندگان باتری خودرو تلاش کرده‌اند که با تولید انواع باتری مخصوص مناطق گرمسیری برای خودروها شرایطی را به وجود بیاورند که دمای هوا آن‌گونه که باید و شاید تأثیر منفی بر روی عملکرد این قطعه نگذارد. تغییراتی امروزه برای طراحی باتری‌های اتومبیل اعمال شده که در آب‌وهوای گرم و در مناطقی که دما بیش از حد نرمال است عملکردی به‌مراتب بهتر نسبت به باتری‌های نسل گذشته داشته باشند.

بهترین باتری مناسب مناطق گرمسیری

اگر در مناطقی از کشور مشغول به زندگی هستید که دارای آب‌وهوای گرم است، توصیه می‌کنیم به سراغ باتری‌های سرب اسیدی نروید. نحوه طراحی این دسته از باتری‌ها به شکلی انجام می‌گیرد که در محدوده دمایی نسبتاً وسیع می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند. هنگامی که در محیط‌های خیلی سرد و خیلی گرم از باتری‌های سرب اسیدی استفاده کنید، به‌وفور افت عملکرد آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. با بالا رفتن دما و افزایش آن ظرفیت باتری نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. ظرفیت باتری در مناطق گرم و خشک مضر خواهد بود. این ویژگی می‌تواند بر روی کاهش طول عمر مفید باتری ماشین تأثیر بگذارد.

امروزه انواع باتری‌های خودرو که به باتری‌های MF شهرت دارند و آن‌ها را با نام باتری پلاک‌ دار نیز می‌شناسیم برای مناطق گرمسیر می‌توانند انتخابی عالی به شمار روند. طراحی و ساخت این دسته از باتری‌ها به‌گونه‌ای انجام می‌گیرد که هنگام تبخیر آب باتری در مناطق گرمسیری به‌راحتی می‌توانید آب به آن بیفزایید. از جمله مشخصه‌های این دسته از باتری‌های خودرو می‌توان به داشتن پیج‌های تخت بر روی آن اشاره نمود. برای باز کردن پیچ‌های این باتری‌ها می‌توان از یک پیچ‌گوشتی کمک گرفت. طراحی باتری‌های معروف به Maintenance free به شکلی صورت گرفته است که از تکنولوژی کلسیم – کلسیم استفاده می‌کنند. نوع روش ساخت این باتری‌ها تلفیقی از امکانات قدیمی و تکنولوژی‌های جدید به شمار می‌رود. تولیدکننده‌های باتری امروزه در طراحی و ساخت این نوع از باتری‌های خودرو شرایطی را مدنظر قرار می‌دهند که مقدار الکترولیت موجود در آن‌ها افزایش یافته تا روند خنک سازی به شکل به مراتب بهتری انجام گیرد. علاوه بر این برای ساخت صفحات این باتری‌ها نیز از می‌توان استفاده نمود.

مزایای خرید باتری مناسب مناطق گرمسیری

در خرید باتری مناطق گرمسیری دقت کافی داشته باشید. اگر بهترین باتری مناسب مناطق گرمسیری را انتخاب کنید، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد.

– مناسب برای مناطق بسیار گرم با دمای بالا

– کاهش خوردگی شبکه

– کاهش مصرف آب مقطر

– بهبود عملکرد باتری در دمای بالا و تا حدود ۱.۵ برابر باتری‌های معمولی

پیشگیری از خرابی باتری ماشین در برابر گرما

هنگامی که رنج دمایی در مناطقی از کشور به شکل قابل توجهی بالا یا پایین شود قطعاتی مانند باتری اتومبیل دچار اختلال در عملکرد خواهند شد. افزایش بیش از حد دما طول عمر مفید باتری را کاهش می‌دهد. از جمله روش‌هایی که برای پیشگیری از خرابی باتری ماشین در گرما می‌توان انجام داد، عدم پارک کردن طولانی مدت خودرو در برابر تابش مستقیم نور آفتاب است.

یکی دیگر از راهکارهایی که جهت پیشگیری از خرابی باتری خودرو در گرما می‌توانید انجام دهید، چک کردن مرتب سطح الکترولیت موجود در آن خواهد بود. اگر سطح الکترولیت باتری کاهش یابد، با خرابی این قطعه مواجه خواهید شد در صورت پایین بودن سطح الکترولیت موجود در باتری بهتر است آن را پر کنید.

باتری‌های گرمسیری سپاهان

اگر قصد خرید بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری را دارید، می‌توانید به سراغ محصولات ارائه شده توسط سپاهان بروید. این دسته از باتری‌های خودرو به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که حتی می‌توانند در دمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگرادی نیز کارایی خود را حفظ کنند. با اطمینان خاطر و بدون نگرانی بابت خرابی باتری می‌توانید در مناطق بسیار گرم از باتری سپاهان استفاده کرده و کولر اتومبیل خود را نیز روشن کنید.

سخن پایانی

خرید باتری مناسب مناطق گرمسیری به شما این اطمینان را می‌دهد تا از محصولی با کارایی و طول عمر بالا در دمای بالا بهره‌مند شوید. امروز انواع باتری خودرو برای شرایط آب‌وهوایی مختلف روانه بازار می‌شوند. بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری را می‌توانید از بین محصولات ارائه شده توسط سپاهان انتخاب کنید. ما در فروشگاه اینترنتی امداد باتری جوادپور تلاش کرده‌ایم با فروش بهترین باتری مخصوص مناطق گرمسیری از برندهای مختلف پاسخگوی نیازهای شما باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *