مقالات

معرفی شرکت صبا باتری

صبا باتری، یکی از تولید کنندگان باتری ایرانی است که با بیش از 40 سال تجربه، در زمینه توسعه منابع انرژی فعالیت می‌کند. به طور خلاصه میشه گفت این شرکت در حوضه های تحقیق، طراحی و توسعه سامانه ها و آرایه های پیشرفته هیبریدی متشکل از سیستم های تولید انرژی، سیستم های ذخیره ساز و خدمات مدیریت مصرف انرژی فعالیت می کند.


تاریخچه صبا باتری

این شرکت حدودا 40 سال پیش، تاسیس شد. صبا باطری در واقع از یک ستاد مرکزی و چهار گروه صنعتی تشکیل شده است.

1. گروه صنعتی شهید درخشان (باتری نور)

این گروه در واقع تولید کننده انواع باتری های استارتریست که در خودروها مورد استفاده قرار میگیرند.

2. گروه صنعتی شهید گوهری ( باتری صدر)

این زیر گروه تولید کننده انواع باتری های سیلد، ساکن و صنعتی مورد استفاده در سامانه های ارتباطی، رایانه ای، نیروگاه ها، شناورهای دریایی و زیردریایی و لیفتراک است.

3. گروه صنعتی شهید حاج امینی ( تامین منابع انرژی)

این زیر گروه مشغول به تولید انواع باتری های حرارتی، سیلور زینک و… ابرخازن ها و انواع سامانه های تامین منابع انرژی تجدید پذیر، پیل سوختی است.

4. گروه صنعتی شهید عارفی (ذوب فلزات فجر)

این زیر گروه صنعتی نیز تامین کننده انواع باتری مورد استفاده در حوزه انرژی به منظور ایجاد ظرفیتهای دانشی لازم، یک پژوهشکده و چندین دفتر طراحی، مرکز توسعه فناوری و دفتر مطالعات و آینده پژوهی در ساختار شرکت پیش بینی شده است که امروزه با برخورداری از متخصصین مجرب کشور پاسخگوی انتظارات نیروهای لشگری و کشوری هستند.

در واقع این چهار گروه سبب شده که صبا باطری، یکی از متنوع ترین تولید کنندگان باتری در ایران باشد.

برند های این شرکت

این شرکت داری سه برند زیر شاخه است:

باتری واریان

واریان در واقع اصلی‌ترین برند صبا باتری هست که بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص داده است. این برند دارای باتری های استارتر خودرویی با آمپر های متنوع است. این شرکت سعی کرده که با ارائه ضمانت ۱۲ ماهه به همراه کیفیت بالا در عین قیمت مناسب، بیشترین رضایت مشتریان را در سری واریان جلب کند.
البته در کنار عرضه این محصول به عنوان برند اصلی، برای ایجاد ویژگی‌های خاص‌تر برای مشتریان خاص، محصولات دیگری را درنظر گرفته است که در ادامه با آنها آشنا می شویم. شما میتوانید انواع محصولات صبا باطری را از ما به همراه گارانتی طلایی خریداری کنید.

باتری آرمو و نیو آرمو

این باتری ها با هدف تامین انرژی خودروهای سنگین، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، تولید می شوند و اکثرا در آمپرهای بالا عرضه می‌شوند. البته ساختار باتری‌‌‌های آرمو عمدتا به صورت اسیدی هست. البته این شرکت برای ارتقای کیفی و تامین نیاز اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدیدتر برند نیو آرمو را نیز عرضه کرده که از تکنولوژی به‌روزتری در تولیدش استفاده شده است.
اما به طور کلی این باتری ها به صورت سیلد یا MF نیستند و باید پس از گذشت مدتی نسبت به شارژ الکترولیت یا آب‌ مقطر آن ها اقدام کرد. شما برای اینکه بدونید که چه زمانی باید اینکار را انجام بدهید میتوانید مقاله آیا باتری من نیاز به شارژ آب دارد را بخوانید. این را هم باید در نظر داشت که بیشتر کارشناسان، به اتوبوس و کامیون‌داران باتری‌های اسیدی را به جای باتری های اتمی پیشنهاد می کنند.

باتری ups

منبع تغذیه اضطراری (UPS) که به عنوان باتری پشتیبان نیز شناخته می شود. این باتری ها زمانی که منبع برق معمولی شما از کار بیفتد یا ولتاژ به سطح غیر قابل قبولی کاهش یابد، برق پشتیبان را فراهم می کنند. UPS امکان خاموش کردن ایمن و منظم رایانه و تجهیزات متصل را فراهم می کند. اندازه و طراحی یک یو پی اس تعیین کننده مدت زمان تامین برق است. توپولوژی های مختلف UPS سطوح خاصی از حفاظت از توان را ارائه می دهند. یک باتری صنعتی یو پی اس صبا متعلق به یکی از این سه توپولوژی است: آماده به کار، خط تعاملی و تبدیل دوگانه.

یک یو پی اس آماده به کار در صورت بروز مشکلات رایج برق مانند خاموشی، کاهش ولتاژ یا افزایش ولتاژ به برق پشتیبان باتری متوسل می شود. هنگامی که برق ورودی از سطوح ولتاژ ایمن پایین می‌آید یا از آن بالاتر می‌رود، UPS به برق باتری DC تغییر می‌کند و سپس برای راه‌اندازی تجهیزات متصل آن را به برق AC معکوس می‌کند. صبا باتری این مدل باتری را برای لوازم الکترونیکی مصرفی، کامپیوترهای سطح ابتدایی، سیستم های POS، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اولیه طراحی و تولید می کند.

راه های ارتباطی صبا باطری

آدرس:

تهران – بزرگراه تهران ساوه – خروجی صبا شهر – گروه صنعتی شهید درخشان

شماره تماس:
02156574060
02156574064

ایمیل:

Derakhshan@esdo.ir

این شرکت دارای نمایندگی های مختلف در سراسر کشور است که شما میتوانید اطلاعات تماس آنها را در صفحه نمایندگی های صبا باطری ببینید.

راستی آیا تا به حال از محصولات این شرکت استفاده کرده اید؟ تجربتون رو با ما و دیگران در نظرات زیر این پست به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *