مقالات

معرفی شرکت سپاهان باتری

سپاهان باتری یکی از برندهای برتر ایرانی ست که به عنوان اولین تولیدکننده نسل جدید باتری ماشین در ایران، که در اسفند 1378 فعالیت خودشو شروع کرد. این برند با تولید اولین باتری های سیلد در ایران، در سال های 84 تا 88 قدم های اولیه رو برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین برند های تولیدکننده باتری ایرانی برداشت.


تاریخچه

مجتمع صنعتی سپاهان باتری در  سال ۱۳۷۸ به همت گروه جوانانی متخصص با هدف ایجاد یک زیر ساخت برای تامین انرژی کشور، تاسیس شد. در اوایل فعالیت خودشو به عنوان اولین عرضه‌کننده باتری خودرو MF یا سیلد(اتمی) در ایران با ظرفیت ۶۰۰ هزار باتری شروع کرد. جالبه بدونید این روند ورود به صنعت باتری برای این مجتمع از سال 1379 تا 1384 یعنی تقریبا 5 سال طول کشید.
در سال های 1384 تا سال 1388 با تحول در تولید باتری، برای اولین بار باتری های سیلد ساخت ایران رو وارد بازار کرد. بعد از اون این مجتمع به مدت 4 سال وارد روند بازیافت شد. همونطور که میدونین بازیافت باتری یکی از ضروری ترین صنعت هاست؛ که علاوه بر کمک به محیط زیست، به میزان قابل توجهی باعث کاهش هزینه ها می‌شود.
در سال های 1392 تا 1396 سپاهان باطری با مدیریت یکپارچه خودش تونست که در هر سه زمینه تولید، پخش و زنجیره تامین موفقیت های چشمگیری داشته باشد. بعد از این دستاورد ها بلاخره وقت ریبرندینگ این مجتمع بود. از سال 1396 ریبرندینگ سپاهان باتری و تمامی محصولاتش شروع شد که بعد از 2 سال به این مجتمع اجازه جلو رفتن و پیشگام قدم های بزرگتری شدن رو داد. در واقع از بعد سال 99 این کارخانه با کمک تکنولوژی روز دنیا، سعی خود در تولید جدیدترین و بروز ترین نوع باتری های خودرویی در ایران را کرد.
حالا در سال 1401 این مجتمع می تونه با اطمینان بگه که جدیدترین باتری های خودرویی رو وارد بازار صنعتی ایران کرده است.

تکنولوژی باتری سپاهان

یکی از اهداف بزرگ این مجتمع برای ساخت باتری، کاهش مصرف سوخت و تولید گاز کربن دی اکسید بود؛ که راه حل اون استفاده EFB است. باتری های EFB یک نسخه پیشرفته از فناوری استاندارد آبگرفتگی مرطوب هستند. این نوع باتری ها را نباید با باتری های استاندارد سیل زده یا AGM اشتباه گرفت. این باتری‌ها هر دو پر شده هستند.
اما EFB ها حاوی یک سری صفحات غوطه ور در یک الکترولیت مایع با جریان آزاد هستند، ولی باتری های AGM الکترولیت خود را در مجموعه ای از جداکننده های فایبرگلاس که بین صفحات باتری قرار دارند معلق نگه می دارند. مزایای اصلی فناوری EFB بهبود پذیرش شارژ و دوام چرخه ای بیشتر هنگام کار در حالت شارژ کم بود.
این باتری ها توان راه‌اندازی بالایی دارند و تقریبا میشه گفت طول عمر آنها 2 برابر باتری های قدیمی تر است. البته باید اضافه کنیم که مقاومت داخلی آنها به نمسبت خیلی کمتر از دیگر باتری هاست.
برند سپاهان برای تولید باتری های UPS و  سولار خود از تکنولوژی ژل استفاده می‌کند.

باتری های که با تکنولوژی ژل ساخته می‌شوند(باتری با دریچه تنظیم شده VRLA)، یک باتری اسید سرب دارای شیر تنظیم شده و بدون نیاز به  تعمیر و نگهداری است. این باتری ها بسیار قوی و همه کاره هستند. این نوع باتری ها دود کمی تولید می کنند و می توانند در مکان هایی بدون تهویه زیاد استفاده  بشوند.
به طور کلی در باتری های با دریچه تنظیم شده (VRLA یا VALVE REGULATED LEAD ACID) به دلیل بازترکیب اکسیژن مصرف آب الکترولیت کمتره و پس بدون نیاز به نگهداری یا همون MF هستند. علاوه بر اون، به دلیل تثبیت الکترولیت در بستر ثابت خطر نشت و پاشش اسید حتی در هنگام کج شدن باتری تقریبا صفر است. در آخر تعداد سیکل های شارژ-دشارژ باتری بیشتره، چون اسید در باتری های با دریچه تنظیم شده (VRLA یا VALVE REGULATED LEAD ACID) لایه لایه نیست.
تکنولوژی ژل نوعی باتری VRLA با الکترولیت ژل است که ژل آن از مخلوط اسید سولفوریک با سیلیکا درست شده. چرخه بازیابی اکسیژن از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند و الکترولیت ژل امکان نشتی اسید از باتری رو به حداقل می‌رساند. برخلاف بقیه باتری‌هایی که الکترولیت مایع دارند، در این نوع الکترولیت تثبیت‌شده، پدیده لایه‌بندی اسیدی وجود ندارد و همین سبب افزایش طول عمر باتری و کاهش خوردگی شبکه و مصرف آب در این نوع باتری ها شده؛ که برای مصارف صنعتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.|

ویژگی باتری های UPS سپاهان

  • مناسب برای استفاده در حالت آماده به کار
  • بدون نیاز به نگهداری (MF)
  • دشارژ خود به خود اندک
  • دانسیته انرژی بالا
  • محدوده وسیع دمای قابل استفاده
  • عمر سرویس دهی
  •  دریچه های تنظیم فشار
  • انطباق با استانداردهای بین المللی

 ویژگی باتری های سولار

  • مناسب برای شارژ – دشارژ مکرر
  • بدون نیاز به نگهداری (MF)
  • دشارژ خود به خود اندک
  • دانسیته انرژی بالا
  • محدوده وسیع دمای قابل استفاده
  • عمر سرویس دهی
  •  دریچه های تنظیم فشار
  • انطباق با استانداردهای بین المللی

محصولات

برند اوربیتال از سپاهان باتری دارای کامل‌ترین سبد محصول باتری های خودرویی است. این باتریبه گفته خود سپاهان باتری از لحاظ شاخص های تولیدی و فنی و همچنین فاکتورهای کیفی در رتبه  برتر باتری های تولیدی کشور قرار می‌گیرد. باتری های اوربیتال قدرت و انرژی استارت زنی قوی دارند و در چهار نوع پرمیوم، تروپیکال، متداول و EFB عرضه می‌شوند.

باتری سوزوکی به‌عنوان یکی از برترین و با کیفیت‌ترین محصولات سپاهان باتری در بازار وجود دارد. این باتری تحت لیسانس شرکت سوزوکی کورپوریشن ژاپن تولید و تحت لایسنس ژاپن و ضمانت ایران به کشورهای دیگر  نیز صادر می‌شود. از ویژگی های باتری سوزوکی، کیفیت جهانی، طول عمر بالا و قدرت استارت زنی در همه شرایط آب‌وهوایی را می توان مثال زد البته باید اضافه کنیم که نوع این باتری ها متداول است.

  • باتری اتمیک

برند اتمیک  از اون دسته باتری هاییست که با سابقه بلند‌مدتش در صنعت باتری، ثابت کرده در هر شرایطی با اولین استارت روشن می‌شود. باتری اتمیک جزو اولین‌های برندهای باتری در بازار ایران بوده است و اولین تولید کننده باتری سیلد در بازار داخلی می باشد و یکی از قدیمی ترین برندها در صنعت باتری های خودروییست.این برند دارای سه نوع باتری های پرمیوم، متداول و تروپیکال است.

ارتباط با سپاهان باتری

  • دفتر مرکزی:

اصفهان، خیابان مشتاق دوم، خیابان حمزه اصفهانی جنوبی، بن‌بست شهید گلشیرازی

  • کارخانه:

اصفهان، شهرک صنعتی اشترجان، خیابان چهاردهم (مجتمع صنعتی سپاهان باتری)

  • شماره تماس:

03132689000

  • ایمیل:

info@sepahanbattery.com

  • نمابر:

03132689087

برای ارتباط بیشتر هم شما میتونید به وبسایت سپاهان باتری مراجعه کنید.

خب از اونجایی که باتری ماشین جزو مهم ترین قطعات آن هست اینکه ما بهترین رو برای ماشینمون خریداری کنیم خیلی مهمه، پس در واقع شناختن بهتر برند های مختلف باطری های موجود در ایران به ما کمک می‌کند که بتونیم تصمیم بگیریم کدوم باتری مناسب ماست. بعلاوه با خوندن مقاله معرفی برند آکوباتری نیز می‌تونید با این برند آشنا بشین و انتخاب درست تری داشته باشید.

البته شما همیشه می‌تونید معرفی بهترین باتری مناسب ماشین خودتون رو به عهده کارشناسان جوادپور بزارید، ما خوشحال میشیم بتونیم به شما در خرید باتری ماشین کمک کنیم. برای خرید با شماره 38381000 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *