مقاله‌های تخصصی

معرفی شرکت آکوباتری

شرکت آکوباتری یا اشجع باطری یکی از بزرگترین توزیع کنندگان باتری در سراسر کشور است.این شرکت فعالیت خود را از سال 1361 شروع کرد  و سپس با اخذ نمایندگی از شرکت های داخلی و بین المللی به فعالیت خود ادامه داد. آکو باتری با داشتن تقریبا 40 سال تجربه توانست جایگاه بزرگی را در حوضه باتری کسب کند. در ادامه مقاله باهم بیشتر با این برند آشنا می شویم.


تاریخچه آکوباتری

در سال 1361 این برند در اردبیل تاسیس شد. این شرکت توسط آقای مهدی اشجع و آقای رضا اشجع مدیریت میشد و در اعضای هیئت مدیره دیگر افراد خانواده اشجع نیز (رامین اشجع) عضو بودند.
در سال 1396 با توجه به نیاز بازار کارخانه اشجع باطری در زمان سفر رئیس جمهور آن زمان به شهر اردبیل، تاسیس شد. به گفته آقای مهدی اشجع، با راه اندازی این کارخانه برای حدود 800 نفر اشتغال ایجاد شد.
این کارخانه با کمک تکنولوژی کشور های آلمان و ترکیه با موفق شدن در مراحل آزمایشی تونست وارد مرحله تولید شد.این برند موفق راه اندازی خطوط تولید در 3 فاز شد:

  •  بازیافت باتری اسقاط

باتری‌های اسقاط یا فرسوده در کارخانه‌های بزرگ با فرآیند خرد کردن کل باتری به پودر بازیافت می‌شوند. سپس این پودر یا ذوب می‌شود (پیرو متالورژی) یا در اسید حل می‌شود (هیدرو متالورژی)، در نتیجه عناصر جداگانه برای فروش مجدد استخراج می‌شود.

  • صفحه سازی

صفحات باتری سرب اسیدی به طور معمول با ساخت شبکه باتری از سرب یا آلیاژی مبتنی بر سرب توسط ریخته گری گرانشی یا نوار منبسط ساخته می شوند. یک خمیر مرطوب که معمولاً از مخلوطی از سرب و اکسید سرب تشکیل شده است روی شبکه اعمال می شود.

  • مونتاژ باتری

این عمل به صورتی است که، واحد یا واحدهایی متشکل از سلول ها و اتصالات الکتریکی آنها در یک جعبه باتری یا جعبه هایی با روکش مونتاژ می شوند.

محصولات اشجع باطری

  • باتری استارتر (خودرویی)

باتری های خودرویی این برند شامل سه زیر دسته:کارپیل،تینو و هایپیل هستند که بعدا در ادامه این مقاله به معرفی کامل این سه زیر دسته می پردازیم.

  • باتری یو پی اس

باتری های یو پی اس UPS (Uninterruptible Power Supply) ، منبع های تغذیه ای بدون توقف هستند که بیشتر به صورت منبع تغذیه اضطراری یا برق اضطراری یک دستگاه الکتریکی استفاده می شوند که در صورت قطع شدن منبع برق ورودی یا برق شهری، برق اضطراری بار را تامین می کند.
برند آکو باتری سه دسته باطری یو پی اس تولید می کند :

  1. باتری ضد اشتعال یوفو
  2. زیکو
  3. باتری یوفو
  • دستگاه تست باتری

دستگاه تستر باتری یکی از ضروری ترین لوازمیه که هر یک از فروشندگان باطری باید داشته باشند. با استفاده از این دستگاه ها می توان از عملکرد صحیح باتری مطمئن شد.اشجع باتری این دستگاه را در یک مدل تولید می کند.

  • پلیت

پلیت ها یا صفحات باتری سرب اسیدی مثبت و منفی متشکل از شبکه و خمیر یا مواد فعال می باشد، که آکو باطری با بهره مندی از دو تکنولوژی Gravity Casting و Expanded metal تولید می شود که به ترتیب برای تهیه­ی صفحات باتری های VRLA-UPS و باتری های خودرویی مورد استفاده قرار می گیرد.

باطری های استارتر آکو باطری

این کارخانه سه برند باطری استارتر دارد:

1.کارپیل

باتری کارپیل از اولین برند های باتری است که آکو باطری تولید کرد. محصولات این برند ،باتری های اتمی (سیلد) هستند که صفحات آن ها از جنس کلسیم می باشد. باتری های کارپیل MF (Maintenence free) می باشند. این باتری ها برای جلوگیری از نشت اسید/الکترولیت/آب کاملاً مهر و موم شده اند و بنابراین نیازی به شارژ آب باتری ندارند.
کارپیل باتری هایی از آمپراژ 50 تا 200 را داراست. این باتری ها دارای چشمی جهت مشخص نمودن الکترولیت هستند. سرعت شارژ پذیری و قدرت استارت زنی آنها نیز بالاست. کیفیت و قیمت مناسب این برند؛اون رو تبدیل به یکی از پر فروش ترین برند های باتری ایرانی کرده است.
شما می تونید باتری های کارپیل رو از امداد باطری جوادپور به همراه گارانتی طلایی خریداری کنید.
برای دیدن محصولات آکو باطری به روی لینک کلیک کنید.

2.تینو

باتری های تینو یکی دیگر از برند های زیر دسته اشجع باتری می باشد. این باتری ها در دومدل سیلد و غیر سیلد تولید می شوند.
باتری های سیلد یا اتمی باتری هایی هستند که برعکس باتری های غیر سیلد یا همون اسیدی نیاز به چک شدن دوره ای ندارند و در واقع MF هستند. هر چند گاهی ممکنه شما اصطلاح اشتباه باتری خشک رو هم بشنوید که منظور همون باتری های سیلد هست.
برند تینو باتری هایی از آمپر 50 ای 200 را دارد. به گفته آکو باطری باتری های تینو قدرت استارت زنی بالا و تحمل دمایی 41- تا 61+ را  دارند؛ مقاومت در برابر لرزش و ضربه نیز از دیگر ویژگی های این باتری هاست.
این باتری ها حاوی چشمی جهت مشخص نمودن میزان الکترولیت هستند و سرعت شارژپذیری آنها بالاست.

3.هایپیل

باتری های هایپیل از جدیدترین باتری های ساخت آکوباتری هستند. در کارخانه اشجع باطری ،باتری های هایپیل با بهره گیری از تکنولوژی اکسپند متال ( Expand Metal ) در دسته باتری های سیلد و بدون نیاز به نگهداری Maintenance Free(SMF) و یا شارژآب باتری تولید می شوند.
محصولات هایپیل نیز مثل برند های کارپیل و تینو این کارخانه دارای چشمی یا مجیک آی هستند که وضعیت باتری را در3 رنگ مشخص می کند. و میزان الکترولیت ها را به مصرف کننده در 3 حالت نشان می دهد:
الف)سبز به معنی سالم
ب)سفید به معنی این است که عمر باتری تمام شده.
ج)مشکی به معنی باتری دِشارژ شده است و نیاز به شارژ مجدد دارد.
باطری های 50 الی 200 آمپراژ هایپیل مناسب انواع ماشین ها می باشد و از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است.

راه های ارتباطی آکو باتری

کارخانه و دفتر مرکزی این برند در شهر اردبیل است اما دو دفتر در تهران و یک دفتر فروش در گیلان نیز مستقر دارد.

کارخانه آکو باتری

آدرس:

اردبیل – شهرک صنعتی شماره دو

شماره تماس:
04533873717

ایمیل:

factory@aco-battery.com

دفتر مرکزی

آدرس:

اردبیل میدان جهاد جنب مسجد ولی عصر

شماره تماس:

0453130

ایمیل:

info@aco-battery.com

دفتر فروش باتری صنعتی

آدرس:

تهران -سعادت آباد-نبش خیابان سوم-برج کاج-طبقه6

شماره تماس:

02122129830

ایمیل:

ups@aco-battery.com

دفتر فروش باتری خودرویی

آدرس:

نشانی: فلکه دوم صادقیه- بلوار آیت‌اله کاشانی- خیابان اباذر- نبش گلستان پنجم غربی. پلاک ۷۴- ساختمان ایلما- واحد ۳

شماره تماس:

02146112356

ایمیل:

sales@aco-battery.com

دفتر فروش گیلان

آدرس:

رشت بلوار امام رضا کوچه سمیه 9 دفتر اشجع باتری

شماره تماس:

01333840297

ایمیل:

g.office@aco-battery.com

برای ارتباط مستقیم با مدیرعامل اشجع باتری شما می تونید از طریق صفحه تماس با ما آنها برای ایشان پیغام بگذارید.

راستی شما تا به حال از محصولات آکو باتری استفاده کردید؟ می تونید همینجا تجربتون رو با بقیه به اشتراک بزارید و به دیگران در انتخابشون کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *