مقالات

نحوه ایمن جدا کردن باتری

از اونجایی که باتری ماشین یکی از مهم ترین قسمت های ماشین است.دلایل زیادی برای جدا کردن باتری وجود داره چهبریا تعمیر چه برای سرویس.در هر صورت ما تو این مقاله به شما یاد می دهیم که چطوری خودتون به طور صحیح و ایمن این کار رو به تنهایی انجام بدید.

نکات ایمنی جدا کردن باتری ماشین

قبل از شروع به آموزش اینکه چطوری میتونین باطری روجدا کنید خوبه این چندتا نکته ایمنی رو بدونید.

  • از آنجایی که باتری ها مخزن بار های الکتریکی آزاد هستند؛اگر به خوبی ندونیم چطوری باید باهاش کار کنیم می توانند به ما شوک الکتریکی وارد کنند.پس حتما قبل تماس با باتری اجسام فلزی مثل ساعت و دستبند رو از خودتون دور کنید.
  • همیشه فرایند جدا کردن باتری را در فضای باز انجام دهید؛چون اسید های درون باتری،گاز های مضری را آزاد می کنند و کار کردن در فضای آزاد می تواند،خطر در معرض این گاز ها قرار گرفتن رو کاهش بدهد.
  • سومین و آخرین نکته ای که می توانیم بهش اشاره کنیم این است که حتما و حتما در فضایی خشک کار کنید و از مکان های خیس و یا مرطوب دوری کنید.

حالا قبل از اینکه مراحل جدا کردن باتری رو بهتون بگیم شما باید اجزای باتری رو بشناسین شما میتونین با خوندن مقاله آناتومی باتری ماشین با آن آشنا بشین.

مراحل جدا کردن باطری

1. بست منفی را باز کنید.

بعد از خاموش کردن ماشین اولین قدم برای جدا کردن باتری خودرو،باز کردن بست منفی است.شما باید ابتدا آچار سوکت مناسب با اندازه مهره نگهدارنده ترمینال باتری پیدا کنید و سپس به آرامی پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت  تا زمانی که شل شود بچرخانید و با استفاده از دستکش ایمنی پیچ رو جدا کنید.
مهم ترین نکته اینه که همیشه ابتدا باید بست منفی باتری را جدا کنید تا خطر انفجار کاهش پیدا کند.

2.بست مثبت باطری ماشین را جدا کنید.

بعد از اینکه بست منفی رو جدا کردید،همان مراحل را برای ترمینال مثبت تکرار کنید.حواستون باشد که بست مثبت باتری خودرو با هیچ قطعه فلزی تماس پیدا نکند؛زیرا مقداری شارژ در سیستم باقی مانده است و در صورت تماس ممکن است مدار الکتریکی خودرو دچار اختلال شود.

3.بست نگهدارنده باتری را باز کنید.

معمولا باتری ماشین توسط یک بست فلزی یا چیزی مشابه در جای خود نگه داشته می شوند.برای جدا کردن باتری،اغلب باید این بست را باز کنید.

4.باتری را خارج کنید.

پس از جدا کردن بست نگهدارنده باطری شما میتونین به راحتی باتری خودرو را خارج و آن را با نهایت دقت حمل کنید.و تبریک میگویم شما تونستین به تنهایی باطری ماشین خود را به صورت کاملا ایمن خارج کنید.
اگر شما برای تعویض باتری خود،تصمیم گرفته اید که باتری را خارج کنید می توانید همین مراحل را به صورت وارونه برای نصب باطری جدید خود تکرار کنید.یعنی ابتدا باتری را در سینی قرار دهید و بست نگهدارنده را ببندید.سپس ابتدا بست مثبت و پس از آن در آخر بست منفی را محکم کنید و کار را به اتمام برسونید . البته شما می تونید با تماس با این شماره 38381000 تمام این مراحل را به عهده تیم امداد باطری جوادپور بسپرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *